Konkurentsiamet tegi Eesti Postile ettekirjutuse

Gert D. Hankewitz
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Eesti Post
Eesti Post Foto: Urmas Luik / Pärnu Postimees

Konkurentsiamet tegi märtsi alguses Eesti Postile ettekirjutuse, kuna viimane nõudis Express Postilt liiga suurt postivõrgu juurdepääsutasu.

Postiseaduse § 24 lg 1 lubab kasutada postiteenuse osutamise eesmärgil teise postiteenuse osutaja postivõrku, kus selleks on vastav kirjalik leping. Eesti Postile kuulub ainuke üle-eestiline postivõrk, millele on alates 2009. aasta kevadest soovinud postiteenuste osutamise eesmärgil saada juurdepääsu Express Post. Pooltevaheliste läbirääkimiste tulemusena esitas Eesti Post Express Postile kaks hinnapakkumist postivõrgule juurdepääsu tasudega: ühe liht- ja tähtkirjade edastamiseks ning teise üksnes lihtkirjade edastamiseks.

Konkurentsiamet analüüsis Eesti Posti pakutud postivõrgule juurdepääsu tasusid ning leidis, et ettevõte ei ole viidatud tasude kujundamisel järginud postiseaduse § 24 lõikes 2 sätestatud nõuet, mille kohaselt peab juurdepääs teise postiteenuse osutaja postivõrgule olema kättesaadav võrdsetel tingimustel ja sama kvaliteediga, millega teine postiteenuse osutaja seda võimaldab oma ema- ja tütarettevõtjale, klientidele või äripartneritele.

Konkurentsiamet tuvastas, et Eesti Post on pakkunud Express Postile juurdepääsu oma postivõrgule oluliselt ebasoodsamatel hinnatingimustel võrrelduna nendega, mille alusel Eesti Post edastab oma postivõrgus siseriiklikult liht- või tähtsaadetisena oma äriklientide, äripartneri ja tütarettevõtja võrreldavaid kirju.

Arvestades, et Eesti Post ei pea Express Postilt vastuvõetavate kirjade saajatele kättetoimetamiseks tegema sisuliselt täiendavaid toiminguid võrreldes nendega, mida teeb ärikirja klientide standardkirjade edastamiseks ärikirja teenuse raames, ei saa Express Postilt küsitavad postivõrgule juurdepääsu hinnad olla konkurentsiameti hinnangul ühelgi juhul kõrgemad ärikirja teenuse raames standardkirjade edastamise hindadest, millest on maha arvestatud riigile tasutav universaalse postiteenuse makse.

Konkurentsiamet märkis, et juhul, kui Express Post annab Eesti Posti postivõrku üle juba eelsorteeritud kirjad, siis peaks Express Posti poolt üleantavate kirjade käitlemine olema Eesti Posti jaoks pigem vastava tööprotsessi (sorteerimine) võrra odavam ärikliendi standardkirjade käitlemisest.

Eeltoodut arvestades tegi konkurentsiamet 04.03.2011 ettekirjutuse, millega kohustab AS-i Eesti Post võimaldama AS-le Express Post postiteenuse osutamise eesmärgil juurdepääsu oma postivõrgule maksimaalselt samade hindadega, millega Eesti Post edastab ärikirja teenuse raames siseriiklikult liht- ja tähtsaadetisena äriklientide standardkirju, millest on maha arvestatud universaalse postiteenuse makse (viidatud makset peab AS-i Eesti Post postivõrgule juurdepääsu saamisel tasuma AS Express Post iga tema poolt AS Eesti Post postivõrku üleantud kirja pealt).

Ettekirjutus näeb ühtlasi ette, et AS Express Post poolt kirjade eelsorteerimise korral peab AS-le Express Post pakutav hind olema eelsorteerimisest tingituna kulude kokkuhoiu võrra madalam võrdsetel tingimustel teiste eelsorteerimist teostavate ettevõtjatega.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles