Mullu Mango Smuutikese eest nii Eesti Parima Toiduaine 2016 kuldmärgi kui ka mitmeid teisi tunnustusi pälvinud Balbiino turundusdirektori Enel Kolgi sõnul oli võidutoode Eesti jäätiseturul mitmes mõttes revolutsionäär, sest sorbettide osakaal oli enne selle turule tulekut pea olematu.
«Mango Smuutikese jäätis võeti seetõttu juba turule jõudes väga hästi vastu, kuid konkursivõit kahekordistas müügitulemused ning viis Smuutikese Eesti üle 600 jäätise seas esikümnesse,» sõnas Kolk. Müükide kahekordistumist võrreldes eelmise aastaga koges ka Eesti Parima Lastetoidu eripreemia pälvinud Salvesti Põnn Ökoloogiline neljaviljapuder banaani ja mustikaga.
Huvi nii kodus kui eksporditurgudel
Liviko Crafter’s London Dry Gin sai mullusel konkursil Eesti Parimaks alkohoolse joogi tunnustuse, lisaks pälvis toode Sip Awardsil maailma parima džinni kuldmedali ning selle pakend valiti 100 maailma parima pakendi hulka.
Liviko turundusdirektori Liivi Tadolderi sõnul suurendas konkursivõit kaubanduse poolset huvi pakkuda toodet oma riiulitel tarbijatele ning paljud kaubandusketid reklaamivad igal aastal konkursi võidutooteid nii kauplustes kui ka oma kanalites. «Meie kogemus näitab, et Eesti Parima Toiduaine tiitel ja rahvusvahelised tunnustused loovad tugeva kombinatsiooni, mis on paljude tarbijate jaoks ostuargumendiks – eriti sellise premium klassi käsitööna valminud alkohoolse joogi puhul, nagu meie džinn seda on,» sõnas Tadolder, kelle sõnul on tänaseks näha müügiedu nii Eestis kui ka 17 eksporditurul.
Kuna Parima Toiduaine konkursi võitjad kuulutatakse välja aprilli lõpus, siis nägid kõige suuremaid müügikasve just suviseks grillhooajaks sobivad lihatooted. Rannarootsi Lihatööstuse turundusjuhi Ingrid Prinsthali sõnul kasvas parima lihatoote tunnustuse pälvinud Grillkoodi müük eelneva suvega võrreldes enam kui neli korda. «Usume, et selline tunnustus innustab inimesi poes esmaostu tegema ning julgemalt katsetama,» tõdes ta.