Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Läti alkoralli kasvatas A. Le Coqi eksporti 42 protsenti

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Tarmo Noop.
Tarmo Noop. Foto: Arno Saar / Õhtuleht

Joogitootja A. Le Coq müügitulemused Eestis küll mullu langesid, kuid seda korvas Läti piirikaubanduse najal hüppeliselt kasvanud eksport, teatas ettevõte.

A. Le Coqi kogumüük oli 2016. aastal üle 121 miljoni liitri, langedes aastaga kaks protsenti. Eesti-siseses müügis tegi ettevõte võrreldes 2015. aastaga nõrgema tulemuse eelkõige õlle ja lahja alkoholi kategoorias, mis langes aastaga kuus protsenti, teisel poolaastal isegi üle 10 protsendi. Tekkinud müügilanguse korvas 42-protsendiline ekspordi kasv, mille tõi uutele turgudele sisenemine ja Läti piirikaubanduse elavnemine.

A. Le Coqi juhi Tarmo Noobi sõnul on õlle ja lahjade alkohoolsete jookide turg Eestis juba mitu aastat languses, mis kajastub ka ettevõtte müügiarvudes.

«Kõige suurem langus õlle ja lahjade alkohoolsete jookide müügis toimus eelmise aasta teises pooles, kui müük kodumaal kukkus üle 10 protsendi,» selgitas ta pressiteate vahendusel.

Noobi hinnangul on Eesti-sisese müügilanguse taga otsene seos Läti piirikaubanduse elavnemisega, mis andis oma panuse ka ettevõtte ekspordi suurenemisesse.

«Eelmisel aastal tõusis meie müük Läti piirikaubanduse klientidele kordades ja näeme, et see trend kasvab alkoholiaktsiisi tõstmise jätkudes veelgi. Suures pildis ei vähenda see alkoholi tarbimist, mida valitsus nende meetmetega saavutada tahab, küll aga kahandab Eesti riigi tulubaasi ja kasu majandusele,» leidis ta.

Teistes tootekategooriates kasvas ettevõttel veel vete (pluss seitse protsenti) ja kalja (pluss üks protsent) müük. Ülejäänud tootegrupid jäid 2015. aastaga samale tasemele või langesid veidi.

Tagasi üles