Riigikogu majanduskomisjoni aseesimehe Toomas Kivimägi sõnul on Rail Balticut vaja primaarselt kaubavoogude jaoks, reisijatevedu on tema sõnul pigem oluline lisandväärtus.
Kivimägi: Rail Balticut on vaja kaubavoogude jaoks (2)
Raudtee tasuks Kivimägi sõnul ennast ära juba siis, kui seda õnnestuks kasutada osa nende Soome suunal liikuvate kaupade transpordiks, mis praegu liiguvad meritsi. «Soomest liigub 90 miljonit tonni kaupu meritsi igas aastas. Meil on vaja saada sellest murdosa, et Rail Baltic vastaks tasuvusuuringutele,» märkis Kivimägi teisipäeval toimunud majanduskomisjoni avalikul istungil.
Kivimägi ründas istungil teravalt seal viibinud Rail Balticu vastaseid aktiviste. Tema sõnul on väär vastaste poolt esitatud väide, nagu võiks Rail Balticu Eesti omaosalus potentsiaalselt ulatuda miljardi euroni. «Miks te lollitate, miks te valetate?» ütles Kivimägi.
Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi (MKM) varasemate andmete kohaselt on raudteeprojekti Eesti osa kogumaksumus käibemaksuta 1,31 miljardit eurot, millest omaosalus moodustaks 197–574 miljonit eurot.
Kivimägi sõnul on Eesti inimesi hullutav projekti vastaste väide, nagu oleks võimalik Rail Balticu jaoks Euroopa Liidu vahenditest tulevat toetust võimalik kasutada mingitel muudel eesmärkidel, kui raudteetrassi ehitamine. «Kui vasakpoolsed ajavad selle [raudteeprojekti] kraavi, siis seda lähema 20–30 aasta jooksul ei tule,» märkis ta.