Päevatoimetaja:
Erkki Erilaid

Noored sotsioloogid üritavad läbimurret Eesti kondoomiäris

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Firma Vincent Holding töötajad (vasakult) Rainer Eiland, Artur Sadovski ja Peedu Tuisk loodavad lõbusas pakendis kondoomidega võita noorte poolehoiu ja vallutada kolmandiku Eesti kondoomiärist.
Firma Vincent Holding töötajad (vasakult) Rainer Eiland, Artur Sadovski ja Peedu Tuisk loodavad lõbusas pakendis kondoomidega võita noorte poolehoiu ja vallutada kolmandiku Eesti kondoomiärist. Foto: Toomas Huik

Sotsioloogihariduse saanud Artur Sadovski ei püüa õpitut rakendada mõnes uuringufirmas statistikat tehes, vaid hoopis kondoome tarnides. Pakendi erilise disaini abil loodab ta vallutada kolmandiku Eesti kondoomiärist.


Olles kaasanud teiste seas ka oma kursuseõe Kelly Kipperi ja varem pangas töötanud sõbra Rainer Eilandi, toob Sadovski Eestisse moekas pakendis kondoome. Eelkõige just pakendi disainiga silmahakkavad kondoomid One on praegu müügil juba Tallinna kaubamajas ning müügikohti lisandub peagi veel.

«Üheksa Olerexi tanklat, Solarise toidumaailm, klubi Hollywood, Tartu kaubamaja,» loetleb Sadovski koostööpartnereid, kellega on suuline kokkulepe juba olemas.

Miks otsustasid noored aga just kondoomiäri kasuks – Durex on ju selles valdkonnas praegu Eestis selge liider?

Küsitlused kannustasid

«Ma õppisin sotsioloogiat ja kirjutasin bakatöö HIVist ja aidsist,» rääkis Sadovski. «Viisin koolides läbi küsitlusi ning uurisin sealhulgas kondoomide kasutamist ja kättesaadavust. Nii tuligi välja, et kondoomide valik peaks olema hoopis rikkalikum.»

Eiland nentis, et Durexi käes on tõepoolest ehk isegi rohkem kui 90 protsenti Eesti kondoomimüügist, kuid see ei ole uute tulijate jaoks ilmtingimata pärssiv tõsiasi.

«Täna on üks suur tegija ees, kuid kas nende tooted ikka meeldivad kõigile? Me pakume rohkem valikut,» sõnas ta.

Noormeeste väitel oleks hoopis keerulisem alustada, kui kondoomide valik oleks Eestis väga lai ja erinevatele tarbijatele juba paslikud tooted olemas.

Uute kondoomide tarnimine ei ole läinud sugugi kergelt. Esimesi samme hakkas noormeeste firma Vincent Holding OÜ astuma juba kaks aastat tagasi ning alles jaanuaris jõuti nii kaugele, et saadetis 30 000 kondoomiga jõudis USAst Eestisse.

«Kondoomid pole sugugi lihtne artikkel, mida tuua,» märkis Sadovski. Kahe aasta jooksul on noored tegelenud peamiselt paberimajandusega, jooksnud ametiasutuste vahet ja olnud USAs tegutseva tootjafirmaga tihedas kirjavahetuses.

Suured eesmärgid

Eiland tunnistas, et tootjafirma on neil väga teravalt silma peal hoidnud ja tahtnud näha kõiki pabereid. «Neile on see bränd hästi tähtis ja nad muretsevad selle pärast, et me ei teeks jumala eest midagi ebaseaduslikku,» rääkis ta.

Esimese saadetise kohalejõudmine oli Vincent Holdingu noortele rõõmupäev ning pärast seda on kõik hakanud liikuma üsna kiire tempoga. Eiland jättis veebruarist oma päevatöö pangas ja seni ka fotograafina leiba teeninud Sadovskile on kondoomiäri saanud põhitegevuseks.

Nende lõppeesmärk on haarata enda kätte kolmandik Eesti kondoomimüügist ja liikuda edasi Lätisse ja Leetu. Küsimusele, millal siht saavutatakse ja millal neist rikkad mehed saavad, Sadovski ja Eiland selget vastust ei andnud.

«Rikkus, see on selline teisejärguline asi,» lausus Eiland. «Meil on pigem endale ka see toode väga südamelähedaseks ja oluliseks saanud. Lisaks näeme, et suudame selle abil leevendada ühiskonna valupunkti ja aidata kaasa sellele, et kondoome hakataks rohkem kasutama.»

Sadovski lisas, et samas pole nad ka maailmaparandajad ja HIVi levikule oma kondoomiäriga piiri panna ei suuda. «Me tahame lihtsalt saavutada olukorra, kus inimestel oleksid kondoomid alati kaasas ja neil poleks häbi neid kasutada,» sõnas ta.

Tagasi üles