/nginx/o/2007/10/04/5133t1h5efe.jpg)
Järjekordse Saksa luksautomeistrina teatas mullusest rekordilisest kasumist ka BMW. Edu kajastus ühtlasi firma ajaloo kõige kopsakamates dividendides.
«Baierlane» ütles eile, et maksab aktsionäridele rekordilised 1,30 eurot iga lihtaktsia pealt. Aasta tagasi oli vastav rahasumma 0,30 eurot.
BMW autoäri käibe tasuvus kerkis möödunud aastal 8 protsendi peale, ületades turgude ootusi.
Kodumaiste rivaalide Audi ja Mercedese vastav protsent oli 9,4 ja 8,7.
Trio on lõiganud kasu Hiina kasvavast nõudlusest nende pikemate ja mugavamate sedaanide vastu.
Eriti aplalt hakati haarama 7. seeria sedaane, mille müük kerkis veerandi võrra 65 800 eksemplari peale. BMW lipulaev tagab firmale ka suurema hinnalisandi kui väiksemad mudelid.
BMW tegevjuht Norbert Reithofer ütles: «Me oleme püstitanud uued käibe- ja kasumirekordid ning ületanud endale seatud tulemused.
Nüüd on meie soov seda edu ka aktsionäridega jagada, makstes neile rekordilisi dividende.»
Reithoferi ootuste kohaselt müüb firma tänavu üle 1,5 miljoni auto. Ta ütles, et müügirekordid püstitavad kõik kolm brändi – BMW, Rolls-Royce ja Mini.
Möödunud aastal müüs BMW 1,46 miljonit autot ja säilitas maailma suurima luksautotootja positsiooni.
BMW käive kasvas aastatagusega võrreldes ligi viiendiku võrra, 60,5 miljardi euro peale.
Netokasum hüppas 3,23 miljardi euro tasemele. Suur muutus, kui summat kõrvutada 2009. aastal kriisiajal teenitud 210 miljoni euroga.
Copyright The Financial Times Limited 2011.