Maiustustetootjad plaanivad suhkrumaksu valguses tuntumate šokolaadide suurust kuni 20 protsendi võrra vähendada.
Tuntud šokolaade ootab salenemiskuur
Tootjad nagu Mars, Nestle ja Cadbury plaanivad KitKati, Marsi ja Dairy Milk šokolaadide suurust kahandada, et ühes sellega tarbitaks korraga vähem suhkrut, kirjutab Independent.
Kui Eestis ähvardatakse suhkrumaksuga, siis ka Inglismaal on andnud rahvatervise organisatsioon (PHE) tootjatele soovituse suhkrusisaldust toodetes kärpida, et võidelda rahva ülekaalulisuse probleemiga.
Teised toidutootjad, kelle kaup (magusad jogurtid, karastusjoogid) paistab samuti silma suure suhkrusisaldusega, saavad retseptides muudatusi teha ja kasutada nii looduslikke kui ka kunstlikke magusaineid. Šokolaaditootjad on aga nentinud, et selline tegevus rikuks šokolaadide puhul maitse ning võiks mõjuda isegi kõhtu lahtistavalt.
Pärast kohtumist PHE esindajatega teatasid suurtootjad, et nad on nõus šokolaadide kaalu vähendama, kuna vastasel juhul nimetataks tootjate nimed «halvas nimekirjas» märtsis avaldatavas laste ülekaalulisuse raportis.
Ettevõtted ei ole veel otsustanud, kas šokolaadi kaalu vähenemisel kärbitaks vastavalt suurusele ka hinda. Nestle esindaja märkis, et loodetavasti on võimalik muudatused sisse viia juba tuleval aastal.
Inglismaal tutvustati ettepanekut suhkrusisaldust toodetes vähendada esmakordselt möödunud aasta juulis. Mõni rasvumisvastase kampaania aktivist tõi toona välja, et märkimisväärsete tulemuste saavutamiseks tuleks suhkrut toidus vähendada poole võrra ning rasvasisaldust 20 protsendi võrra.