Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Elioni konkurendid uutesse valdkondadesse ei kiirusta

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Elioni juhatuse esimees Valdur Laid usub, et uued teenused toovad firmale suurt edu. Näiteks Elioni e-ostu teenusest loodab Laid luua Eesti oma PayPali.
Elioni juhatuse esimees Valdur Laid usub, et uued teenused toovad firmale suurt edu. Näiteks Elioni e-ostu teenusest loodab Laid luua Eesti oma PayPali. Foto: Liis Treimann

Tihe konkurents sunnib Elioni vaatama ringi uute teenuste järele, konkurendid seevastu püüavad senises vallas kasvada.

Traditsiooniliselt on telekommunikatsiooniettevõtted pakkunud telefoni ja internetti ning viimastel aastatel ka televisiooni. «Selge on see, et Elionil ei ole nende kolme vaala pealt enam suurt kasvu oodata. Meie ambitsioon on aga kasvada,» põhjendas Elioni juhatuse esimees Valdur Laid vajadust uute ärivaldkondade järele. Nii kavatsebki ettevõte turule tulla e-ostu, koduvalve ja energiasäästulahendustega. Lisaks plaanib Elion pakkuda e-makse võimalust.

Teised firmad uute valdkondade teenuste peale ei mõtle, vaid püüavad senises vallas kasvada.
Starmani jaoks on ettevõtte juhatuse liikme Indrek Ildi sõnul tähtis olla just parim põhiteenuste pakkuja ning kogu energia ja teadmised panustatakse selle arengusse.

«Eesti telekommunikatsiooniturg on üsnagi küllastunud ja konkurentsitihe, kuid õnneks areneb valdkond väga kiiresti, mis võimaldab tehnoloogiaid arendada,» sõnas ta.

Elisa juhatuse esimehe Sami Seppäneni sõnul kasvab praegu nõudlus mobiilse interneti järele sama kiiresti, kui kunagi kasvas vajadus mobiilside järele. «Tänu sellele, et mobiilid muutuvad internetiterminalideks, kolib ka kaupade ja raha liikumine telefoni,» sõnas Seppänen.

Ka Tele2 on kindel, et uueks kasvumootoriks on mobiilne internet. «Näiteks möödunud aastal kasvasid mobiilse interneti mahud Tele2s enam kui 12 korda, sel ja järgmisel aastal näeme veel suuremat kasvu,» oli ettevõtte turundusdirektor Kristjan Seema kindel.

Eesti väljatulek majanduskriisist on Seema kinnitusel juba tublisti kasvatanud nutitelefonide müüki ning Skandinaavia ja Euroopa turge vaadates võib öelda, et kasv kindlasti kiireneb, kuna telefonide valik laieneb ja hind muutub soodsamaks.

«Lisaks nutitelefonide laiemale levikule suureneb ka nende seadmete hulk, mis vajavad mobiilset internetiühendust. Peale sülearvutite nõuavad tulevikus kiiret mobiilset ühendust tahvelarvutid, e-lugejad ja mängukonsoolid,» lisas ta.

.

Märksõnad

Tagasi üles