Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Saku: printreklaam on muljetavaldav

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Saku reklaam, mis ilmus lehtedes 2010 aasta algul
Saku reklaam, mis ilmus lehtedes 2010 aasta algul Foto: EALL

Eelmisel nädalal kuulutas Eesti Ajalehtede Liit mulluseks parimaks lehe- ehk printreklaamiks Saku Õlletehase reklaami «Metalli ka!» Rocki õllele. Intervjuus E24le räägib Saku turundusdirektor Kadri Ärm printreklaami plussidest ja miinustest.

Kadri Ärm, tänasel päeval on inimeste meediatarbimisharjumused suures muutuses, masu on räsinud paberlehtede turuosa, jõudsalt areneb veebi- ja sotsiaalmeedia. Kuidas näeb Saku täna printreklaami, millist funktsiooni see täidab?

Printreklaami eeliseks on välja kujunenud, suured reklaamiformaadid. Need arvestavad lugemisharjumisi aga võimaldavad reklaamil välja paista. «Metalli ka» kampaania puhul kasutasime duubelleheküljega sajaprotsendiliselt ära printreklaami võime olla muljetavaldav. Kasvatasime samaaegselt brändituntust, näitasime Rocki brändi väärtusi ning tutvustasime käimasolevat kampaaniat.

Millist mõju ootate printreklaamist?

Ootame, et printreklaam oleks lugejale nauditav ja informatiivne, samuti visuaalselt mõjuv.

Kui suur osa Saku reklaamieelarvest kulub printreklaamile?

Teadvustame küll printreklaami eeliseid, aga arvestame ka printreklaami puudustega. Olukord on üsna lühikese aja jooksul muutunud ning väide «lehti loevad kõik» ei ole tänaseks enam tõene. Samuti on teistel meediatüüpidel neile unikaalseid eeliseid. Seetõttu ei ole printreklaami osa meie eelarvest väga suur.

Saite auhinna ajalehtede liidult kampaania eest «Metalli ka», kus teie koostööpartneriks olid reklaamiagentuur Der Tank ja meediaagentuur Trendmark MediaCom. Mis on nende agentuuride tugevad küljed?

Rocki loovagentuuriks on tõepoolest Tank, kuid meediaagentuuriks OMD. Trendmark Mediacomiga lõppes meie koostöösuhe 2010 aasta alguses, kui Carlsberg Grupp, mille liige Saku Õlletehas on, otsustas rahvusvahelise ühtse meediaketi kasuks.

Tankil on väga palju tugevusi, kuid Rock brändi loovjuhtimise puhul tooksin eraldi välja Tanki oskuse olla asendamatu strateegiapartner ja lahutamatu osa bränditiimist. Ja kuna see intervjuu sünnib parima trükireklaami nimetuse valguses, siis see ju räägib enda eest – Tanki oskus häid reklaame luua pälvib tähelepanu.

OMD kogemus meie brändide meediaplaneerimise alal on küll veel vähene, kuid nende võime rahvusvahelisest partnerlussuhtest kodumaisele kliendile kasu tekitada, samuti operatiivne koostöövalmidus on kindlasti üks nende tugevusi.

Samuti on OMD osutunud väga vajalikuks partneriks erinevate operatiivuuringute alal – nende testmetoodika on aidanud meid viimasel ajal küsimustes, millel on tavapärase meediaplaneeringuga vähe pistmist.

Mis suunas usute eesti reklaamiturgu arenevat kanalite turuosa jaotumise mõttes? Milliseks võib kujuneda prindi osa näiteks lähema viie aasta jooksul võrreldes praeguse olukorraga?

Reklaamiraha jälgib trende, aga ka lugejanumbreid. Praegu on printmeedia sattunud olukorda, kus ta pole trendikas ning on kaotanud lugejaid. Trendipendel liigub pikema perioodi jooksul tagasi tasakaaluasendisse ning ülalmainitud printreklaami tugevused annavad talle selge, stabiilse rolli.

Samas on lugejate poolel selge liikumine ekraanide suunas. Kõik ekraaniga seadmed võidavad täna turgu. Need kaks vastanduvat jõujoont määravad ära printreklaami tuleviku. Samas käib ekraanidel tormiline võitlus selle nimel, millist sisu milliselt ekraanilt vaadatakse ning need arengud tähendavad printreklaamile nii ohte kui võimalusi.

Tagasi üles