Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

UKs keelati endise jalgpalluri telereklaam

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Tõnu Lilleorg
Copy
Kaader reklaamist, Ian Wright
Kaader reklaamist, Ian Wright Foto: Toppsfootball

Ian Wright (47) on endine Londoni Arsenali ja Inglismaa koondise ründemängija, kes töötab täna telekommentaatori ja tabloidlehe The Sun kolumnistina. Briti reklaamijärelvalve ASA keelas Ian Wright osalusega telereklaami, sest see kutsus lapsi kulutama oma taskuraha ajalehe ostmise peale.

Reklaam kutsub üles ostma laupäevast The Suni numbrit, millega saab kaasa tasuta kaardipaki kuulsate jalgpallurite piltidega (Topps Match Attax kaardid). Reklaamis arutavad nii umbes 10aastased lapsed, kas on mõtet kulutada oma taskuraha selliste mängijate peale, keda kaartidel kujutatakse.

Briti reklaamijärelvalveamet ASA (Advertising Standards Authority) aga keelas reklaami esitamise, põhjendades, et see kutsub otseselt lapsi kulutama oma raha ajalehe ostmisele (et saada tasuta kaarte) ja paluma teisi inimesi, et need ajalehte ostaksid, kirjutab Marketing Week.

Klippi saab vaadata toppsfootball.co.uk kodulehel siin.

The Suni väljaandja News International teatas oma selgituses, et tegemist on koguperelehega ning et reklaam oli mõeldud hoopiski täiskasvanutele. Samuti märkis väljaandja, et reklaami kontekstiks oli naljaviskamine hiiglaslike üleminekusummade üle, mis tippmängijate peale inglise jalgpalliliigas kulutatakse.

ASA nõustus oma otsuses ajalehe väljaandja selgitustega, et The Sun on kogupere ajaleht ja et tasuta mängukaartide pakkumine on sobilik kogupere publikule.

Siiski leiab ASA, et jalgpallurite kõrgete üleminekutasude ja laste taskuraha seostamine reklaamis on liiga õhkõrn (i. k subtle) ja mõned lapsed võivad arvata, et reklaami mõte on, et nad ostaksid oma taskuraha eest The Suni laupäevase numbri.

Muljet, et reklaam on suunatud just lastele, tugevdab ASA hinnangul ka Ian Wrighti kui täiskasvanu osalemine reklaamis.

Tagasi üles