Päevatoimetaja:
Sander Silm

Logistikaärimees: Deutsche Bahn juba uurib Rail Balticut (12)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Rail Balticu vastane meeleavaldus
Rail Balticu vastane meeleavaldus Foto: Liis Treimann/Postimees

Eestis üha kirglikumat vaidlust põhjustav Rail Balticu raudteeprojekt jõuab täna otsustavasse järku, kui kolme Balti riigi peaministrid kirjutavad Tallinnas alla selle hiigeltaristu rajamise kokkuleppele.

Euroopasse viiva kiirraudtee vastaste ja skeptikute seas tekkib üha uusi teooriaid ja faktikäsitlusi, millele vastamiseks jääb Rail Balticu projektimeeskonnal ilmselgelt jõust vajaka. Kuna just kultuuritegelased mängivad kirglikus arutelus võtmerolli, edastas Postimees asjatundjatele vastamiseks teleseriaali «Pilvede all» staarnäitleja ja ettevõtja Vladas Radvilavičiuse ja tema mõttekaalsastega kahasse koostatud küsimused.

Lisaks tavapärasele Rail Balticu teemade ringi selgitajale, projekti koordinaatorile Kristjan Kaunissaarele andsime võimaluse oma seisukohti seletada kahe ettevõtte juhtidele, keda uue raudtee rajamine otseselt puudutab. Neid võimalusi, mida näeb peamiselt Soomest tulevate kaupade uuele raudteele ümber laadimiseks Tallinna Sadam, selgitas ettevõtte juhatuse esimees Valdo Kalm. Eesti ainuke konteinerterminal Transiidikeskus õigustab oma olemasolu vaid siis, kui siin liigub naabritele hädavajalikku kaupa, mistõttu jagas ettevõtte juht Erik Laidvee meelsasti ka oma visiooni loodavast transpordikanalist.

Tagasi üles