Tarbijakaitseamet kontrollis veebruaris kahes vääringus hindade avaldamist 349 ettevõttes – 92 protsendil juhtudest täideti nõudeid korrektselt.
Ligi kümnendik ettevõtetest eksib jätkuvalt kahes vääringus hindade näitamisel
Rikkumise protsent on kuuga langenud pea poole võrra, jaanuaris avastati 654-s kontrollitud ettevõttes rikkumisi umbes 15 protsendil juhtudest.
Tarbijakaitseameti peadirektori Andres Sooniste sõnul annab rikkumiste protsendi kahanemine kinnitust, et ettevõtjad on uue olukorraga kohanenud ning samuti lootust, et järgmiste kontrollide ajal esineb rikkumisi veelgi vähem.
Kõige enam rikkumisi seisnes selles, et eurohindade kõrval olid kroonihinnad avaldatud vaid osaliselt – 41 protsendil juhtudest. Valesti oli hindasid ümardatud 33 protsendil ning 13 protsendil juhtudest olid kroonihinnad täielikult puudu. Kolm protsenti rikkumistest olid seotud vale kursi kasutamisega. Trahve määrati kokku 325 euro (5085.15 krooni) eest.
Kui esimesel eurokuul helistati tarbijakaitseametisse seoses euro kasutuselevõtuga 455 korral, siis veebruaris oli vastavasisulisi kõnesid 58. Euroteemalisi järelepäringuid tehti veebruaris 13 ning vastuvõttu pöörduti viiel korral.
Alates 1. juulist 2010 on kahes vääringus hindade esitamise nõuete täitmist kontrollitud kokku 5179 ettevõttes.
Tarbijakaitseamet juhib tähelepanu asjaolule, et kahes vääringus hinnad peavad olema avaldatud kas trüki- või käsikirjas nii toodete/teenuste müügikohas kui ka erinevates hinnakirjades kuni juuni lõpuni. Kui hind on märgitud kaubale, kauba pakendile või kauba külge kinnitatud etiketile (nt jalatsid, rõivad, raamatud jne) võib müügikohas oleva riiuli, leti või kaubaaluse vahetusse lähedusse panna seal asuvate kaupade hindade loetelu, kus vastav hind on näidatud nii kroonides kui eurodes.
Kahes vääringus ei pea avaldama:
1) eelpakendatud kaupade ühikuhinda;
2) tarbija tellimusel väljamõõdetud kaubakoguse müügihinda;
3) pakendi tagatisraha suurust.
Samuti ei pea kahes vääringus hind olema trükitud erinevatele piletitele (ühistranspordi-, teatri-, kino-, muuseumi või näitusepiletid, loteriipiletid), telefoni kõnekaartidele, kaupluste kinkekaartidele. Piletite müügikohas tuleb aga avaldada piletite müügihinnad nii kroonides kui eurodes.