Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Sadama konteinerterminali operaatori konkursi võitis Venemaa Rail Garant

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Kaja Koovit
Copy
Tallinna sadam on Baltimaade suurim
Tallinna sadam on Baltimaade suurim Foto: Tairo Lutter / Virumaa Teataja

Tallinna Sadama konkursile uue konteinerterminali ala operaatori leidmiseks laekunud pakkumiste seast tunnistas ettevõtte nõukogu parimaks Venemaa Rail Garanti pakkumise.

RailGarant on sadama teatel üks suurimaid transpordifirmasid Venemaal, mis ühendab 11 raudtee- ja konteineriveo ning  ekspedeerimisfirmat.

Rail Garanti teenindavate kaupade põhiliigid on söe- ja metallurgiatööstuse tooraine ja toodang, nafta- ja keemiatööstuse tooraine ja toodang, vedelgaas, puistlast ja muu tööstuslik kaup nagu näiteks suure diameetriga torud, autod, mineraalväetised ja teravili.

Kontserni vagunipark ületab 17 000 vagunit, firma arengustrateegia järgi ulatub 2013. aastal kontserni konsolideeritud vagunipark 50 000, mis tagab Rail Garantile positsiooni Venemaa viie suurima transpordifirma seas.

Rail Garanti omanikud on Venemaa suurärimehed Sergei Guštšin, Nikolai Falin ja Sergei Smõslov.

Tallinna Sadama nõukogu esimehe Neinar Seli sõnul kujunes otsuse langetamisel määravaks Rail Garanti uudne äriplaan kasutada terminali ennekõike just Venemaa ekspordi tarbeks, mis omakorda tähendab uusi avanevaid võimalusi ka Venemaale importijatele, kuna nii on laevaliinidel võimalus vedada täis konteinereid mõlemas suunas.

Tallinna Sadam pidas viimase aasta jooksul läbirääkimisi kümnekonna potentsiaalse terminalioperaatoriga, kellest kaks esitasid ka konkreetse pakkumise uue ala opereerimiseks.

Tagasi üles