Vaidlus Nordeconiga ei puuduta tema sõnul teisi maanteeameti poolt sõlmitud lepinguid.
«Kohus jättis tähelepanuta terve rea fakte, mille me välja tõime, muuhulgas ka hea usu põhimõtte. Reegleid muuta poole pealt pole heauskne,» ütles Nordeconi juhatuse liige Jaano Vink BNS-ile.
«Sisuliselt kohus ütleb, et meie nõue on alusetu, kuna nii [Sojuzdornii meetodi alusel] ehitatud teed pole seaduslikud. Kui tõesti on nii, et 15 aastat on ehitatud ebaseaduslikult, võib kaasneda see, et tagasi küsitakse muuhulgas ka abirahad,» märkis Vink.
Nordeconi hinnangul võib maanteeametil tekkida edaspidi kohustus maksta tagasi teede-ehituseks kasutatud Euroopa Liidu (EL) Ühtekuuluvusfondi rahalised vahendid.
«Vaidluse lõpplahendil saab seetõttu olema laiem tähendus ja riigikohtu seisukohad vaidlusalustes küsimustes võivad kujuneda olulisteks,» teatas ettevõte teisipäeval börsile.
Postimees kirjutas septembri lõpus, et maanteeamet käskis 2012. aastal Tartu maantee Aruvalla-Kose lõigu laiendajal Nordecon suure osa juba paigaldatud liivakihist üles kaevata, ettevõte nõudis siis kohtus tehtud tööde hüvitamist 4,2 miljoniga.
Maanteeameti hinnangul oli liivakiht pandud kõlbmatust materjalist. Jutt käib asfaldi ja killustiku all olevast liivakihist, mis peaks vett teest välja filtreerima. Seal peitub maanteeameti hinnangul ka põhjus, miks Eestis teed lagunevad – dreenkihid on ehitatud nigelast materjalist ega täida oma otstarvet.
Teede kehva olukorra tõttu kehtestas maanteeamet ka 2012. aasta algul karmima katsemetoodika, millega mõõta, kui kiiresti vesi liivakihi läbib. Umbes pool aastat varem oli aga Nordecon dreenkihi paigaldamisega juba alustanud. Ettevõtte juhatuse liige Erkki Suurorg rääkis, et veel 2011. aasta lõpus tellis maanteeamet samal teelõigul vanal meetodil mõõtmise ning aktsepteeris seda ka 2012. aasta augustis.