Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Tarbijakaitseamet lisas CrazyDeali musta nimekirja

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Tarbijakaitse ja tehnilise järelevalve amet sai teate reisifirma makseraskustest.
Tarbijakaitse ja tehnilise järelevalve amet sai teate reisifirma makseraskustest. Foto: Peeter Langovits

Viimastel kuudel on sagenenud tarbijate pöördumised seoses Crazydeal Group OÜ veebilehelt www.crazydeal.ee tehtud tellimustega. Tarbijate peamiseks mureks on olnud saamata kaup ja lepingust taganemise puhul raha tagasi saamine. Tarbijakaitseamet otsustas Crazydeali panna e-poodide musta nimekirja.

Tarbijad on alates eelmise aasta teisest poolest ehk ajast, mil veebilehte www.crazydeal.ee haldab Crazydeal Group OÜ, teinud hulgaliselt kirjalikke pöördumisi. Tarbijate pöördumisest nähtuvalt ei täida kaupleja nõuetekohaselt omapoolseid seadusest ja lepingust tulenevaid kohustusi. Tarbijad avaldavad pahameelt eelkõige selle üle, et kaupleja ei pea kinni lubatud tarnetähtaegadest, samuti on tarbijad teatanud, et lepingust taganemisel ei pea kaupleja kinni seaduses sätestatud tähtajast ostusumma tagastamisel. Tarbijate kaebused on lahenenud ja raha tagastamine tarbijale on toimunud peamiselt pärast ameti sekkumist.

Tarbijakaitseamet juhib tähelepanu, et tarbijakaitseseaduse kohaselt on kaupleja kohustatud tarbija kirjalikult või kirjalikku taasesitamist võimaldavas vormis esitatud kaebusele samas vormis vastama ja teavitama tarbija nõude rahuldamisest või kaebuse võimalikust lahendusest 15 päeva jooksul alates kaebuse saamisest. Vastus saadetakse tarbija märgitud postiaadressil või e-posti aadressil, kui tarbijaga ei ole kokku lepitud teisiti. 

Kui kaupleja ei ole tarbijaga kokkulepitud tähtaja jooksul kaupa kohale toimetanud, peaks tarbija enne, kui ta saab lepingut lõpetada, nõudma kauplejalt kauba kohale toimetamist mõistliku lisatähtaja jooksul ning tal peaks olema õigus lõpetada leping, kui kaupleja ei toimeta kaupu kohale isegi kõnealuse lisatähtaja jooksul. Kui lisatähtaja jooksul kohustust ei täideta, on tarbijal õigus kohustuse täitmise asemel nõuda kahju hüvitamist või lepingust taganeda.  

Kui tarbija otsustab kasutada oma seadusest tulenevat õigust taganeda 14 päeva jooksul sidevahendi abil sõlmitud lepingust, peab ettevõtja tagastama tarbijale viivitamata, kuid mitte hiljem kui 14 päeva möödumisel taganemisavalduse kättesaamisest kõik tarbijalt lepingu alusel saadud tasud. 

Tarbijakaitseametil on õigus teavitada avalikkust ohu ennetamisest, ohukahtlusest, ohust või korrarikkumisest võimaldamaks tarbijatel teha teadlikke valikuid.

Loe lisaks: Veebikaubamajal CrazyDeal lasub pettusekahtlus

Tagasi üles