Apple läheb Hollywoodi

Tõnis Oja
, majandusajakirjanik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Apple'i pood Chicagos
Apple'i pood Chicagos Foto: SCANPIX

Apple’i kaasasutaja Steve Jobs esitles revolutsiooni põhjustanud nutitelefoni iPhone täpselt kümme aastat tagasi ning pool aastat hiljem tulid turule Jesus-telefonid, nagu neid algul kutsuma hakati. Mõne aasta pärast muutus mobiiltelefonide müük Apple’i kõige olulisemaks kasvumootoriks.

Paraku on nutitelefonide turg küllastunud. Septembris lõppenud eelmisel finantsaastal langes Apple’i mobiiltelefonide müük esimest korda ning esimest korda pärast 15 aastast vaheaega langesid ka kogu kontserni käive ja kasum.

Uut kasvumootorit pole Apple seni suutnud leida. 2010. aastal turule toodud tahvelarvuti iPad alustas küll suure hooga, aga seda hoogu jätkus vaid neljaks aastaks. Viimased aastad on tahvelarvutite müük langenud. Nutikella Apple Watch müük on jäänudki marginaalseks.

Seni on investorite tähelepanu alt välja jäänud teenusteäri (iTunes ja Apple Store, Apple Music), mis on viimastel aastatel üsna kiiresti kasvanud. Eelmisel aastal oli teenuste müük 24 miljardit dollarit, mis moodustab 11 protsenti kontserni kogukäibest.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles