Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Erisoodustusmaks tööandja bussitranspordilt võib kaduda

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
ABB töötajate transporti kasutab igapäevaselt 600 kuni 650 inimest, kelle kodunt tööle ja tagasi koju toimetamiseks on käigus 18 bussi, mis läbivad iga päev 1761 kilomeetrit.
ABB töötajate transporti kasutab igapäevaselt 600 kuni 650 inimest, kelle kodunt tööle ja tagasi koju toimetamiseks on käigus 18 bussi, mis läbivad iga päev 1761 kilomeetrit. Foto: Tairo Lutter

Tööandjad saatsid esmaspäeval rahandusministrile ettepaneku erisoodustusmaksu täielikuks kaotamiseks töötajate bussiga tööle ja tagasi koju viivalt transpordilt. Rahandusministri sõnul on võimaliku seadusemuudatuse analüüs neil juba töös ja varaseim aeg, millal see kehtima võiks hakata, on 2018. aasta.

«Paljud Eesti tööandjad on töökohtade mehitamiseks sunnitud organiseerima bussiliini, mis töötajad tööpäeva alguseks kohale toob ja tööpäeva lõppedes koju viib. Ilma selleta oleks töötajaid raske leida või tagada nende õigeaegne kohalejõudmine,» kirjutasid tööandjad 9. jaanuaril saadetud pöördumises rahandusminister Sven Sesterile.

Seejuures juhtisid nad aga tähelepanu sellele, et praegu kehtiva tulumaksuseaduse kohaselt peavad tööandjad maksma selle transpordi pealt erisoodustusmaksu. Seaduses toodud erisustel – sobiva ühistranspordi võimaluse puudumisel või ebasobivate sõiduaegade korral – on ettevõte vabastatud maksu maksmisest.

Kuigi üsna suures ulatuses pääseb tänu nendele erisustele maksu maksmisest enamik ettevõtteid, tekitab individuaalsete juhtumite hindamine segadust ja vajadust maksu- ja tolliametiga konsulteerida. Lisaks on täpne arvepidamine ettevõtete jaoks ajakulukas. See ajendas ka tööandjad ministrile pöördumist tegema.

Tagasi üles