Päevatoimetaja:
Sander Silm

Riik kaebas Edelaraudteele hüvitise määranud kohtuotsuse edasi

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Edelaraudtee
Edelaraudtee Foto: Andres Haabu

Majandus- ja kommunikatsiooniministeerium (MKM) kaebas edasi esimese astme kohtu otsuse, mille järgi peab riik maksma Edelaraudteele 2,1 miljonit eurot hüvitist. Otsuse on edasi kaevanud ka rongifirma, kuna ettevõtte hinnangul on hüvitis liiga väike.

Ministeerium ei nõustunud halduskohtu järeldustega ning kaebas otsuse edasi, ütles majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi avalike suhete osakonna juhataja Rasmus Ruuda BNS-ile.

Otsuse vaidlustas ka Edelaraudtee AS, sest firma arvates ei ole Tallinna halduskohtu otsus seaduslik ega põhjendatud osas, millega halduskohus jättis kahjunõude osaliselt rahuldamata, ütles ettevõtte kommunikatsioonijuht Marko Paloveer jaanuari alguses BNS-ile.

Varasema info kohaselt nõudis Edelaraudtee riigilt reisijateveolepingu ennetähtaegse lõpetamise eest hüvitiseks veidi vähem 5 miljonit eurot. Edelaraudtee teatel on kahju suuruse arvutanud rahvusvaheline auditeerimisettevõte.

Tallinna halduskohus mõistis Eesti riigilt detsembri alguses avaliku teenindamise lepingu ennetähtaegsest lõpetamisest tuleneva otsese varalise kahju hüvitisena Edelaraudtee kasuks välja 2,1 miljonit eurot.

Antud kohtuasjas on varem jõustunud Tallinna ringkonnakohtu lahend, milles kohus leidis, et majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi (MKM) otsus lõpetada ennetähtaegselt leping Edelaraudteega oli seaduslik.

Ringkonnakohus leidis, et MKM-i otsus Edelaraudteega leping üles öelda oli seaduslik haldusakt. Ühtlasi leidis ringkonnakohus, et Edelaraudtee ei vaidlustanud MKM-i otsust õigeaegselt.

Nimelt on haldusakti teatavaks saamise järel võimalik seda vaidlustada 30 päeva jooksul, kuid Edelaraudtee tegi seda alles 2016. aasta märtsi alguses, kuigi lepingu ülesütlemise teade oli tehtud 2012. aasta novembris. Algselt oleks leping pidanud kestma 2014. aasta lõpuni.

Edelaraudtee lõpetas Eestis rongiliinide opereerimise 2014. aastast, mil liine asus teenindab Elroni kaubamärki kasutav Eesti Liinirongid AS. Kui Edelaraudtee vanade rongide arv on teadmata, siis Elron kasutuses on 38 rongi.

Tagasi üles