Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Eestis kasvas uute sõiduautode turg mullu 10 protsenti

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Toyota oli mullu müüduim automark.
Toyota oli mullu müüduim automark. Foto: Vigantas Ovadnevas/15min.lt

Eestis müüdi 2016. aastal kokku 22429 uut sõiduautot ja sellest rohkem on uusi autosid müüdud vaid aastatel 2006-2008.

Detsembris jäi uute sõiduautode müük jõulukuule traditsiooniliselt tagasihoidlikumaks kui eelnenud kuudel, aga ületas siiski 2015. aasta detsembri müügi 2,8 protsendiga. Kokku müüdi detsembris 1304 uut sõiduautot, teatas AMTEL.

2016. aastal kokku müüdi Eestis 22429 uut sõiduautot, mis ületas 2015. aasta müügi 2082 autoga ehk 10,2 protsendiga. Segmentidest osutus 2016. aastal kõige populaarsemaks väiksemad keskklassi autod, mis moodustasid 28,2% kõigist müüdud autodest. Järgnesid keskautod 15,8 protsendiga ning jätkuvalt olid populaarsed ka keskmised ja väiksemad maasturid, vastavalt 14,8% ja 13,5%. Eksporti läks aasta jooksul 1096 uut sõiduautot.

Automarkidest oli 2016. aastal edukaim Toyota 3527 sõiduautoga ning järgnesid Škoda ja Volkswagen, vastavalt 2493 ja 1781 müüdud uue sõiduautoga. Populaarseimaks mudeliks aga osutus 2016. aastal Škoda Octavia, milliseid osteti 1145. Esikolmikusse mahtusid ka kaks Toyota mudelit, Avensis 845 autoga ja Auris 764 autoga.

Tarbesõidukite turul toimus 2016. aastal samuti märkimisväärne tõus ja kokku müüdi 4972 uut tarbesõidukit, mis ületas 2015. aasta müüginumbrid 8,7% võrra. Kui detsembris müüdi enim Citroeni sõidukeid, siis aasta kokkuvõttes osutus edukaimaks margiks Peugeot 784 müüdud tarbesõidukiga. Kaugele ei jäänud 717 müüdud autoga maha ka Citroen ja kolmandaks tõusis Renault 558 autoga. Veokite esikolmiku moodustasid 2016. aastal Volvo (286), Scania (261) ja Mercedes-Benz (113).

Tagasi üles