Päevatoimetaja:
Sander Silm

Novembris jätsid inimesed aastatagusega võrreldes rohkem raha poodi

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Pood
Pood Foto: Dmitri Kotjuh / Järva Teataja

Jaekaubandusettevõtete müügitulu suurenes 2016. aasta novembris 2015. aasta novembriga võrreldes püsivhindades 7 protsenti, teatab statistikaamet. 

Kui oktoobris kasvas müügitulu varasema aasta sama kuuga võrreldes 2 protsenti, siis novembris kasv kiirenes.

Jaekaubandusettevõtete müügitulu oli 2016. aasta novembris 533,6 miljonit eurot. Müügitulu kasvu kiirenemist mõjutasid enim tööstuskaupade kauplused, kus müük suurenes 2015. aasta novembriga võrreldes 15 protsenti.

Müügitulu suurenes kõigil tegevusaladel. Enim suurenes müügitulu muudes spetsialiseeritud kauplustes, kus kaubeldakse peamiselt arvutite ja nende lisaseadmete, raamatute, sporditarvete, mängude ja mänguasjade jm. Müügitulu kasvas muudes spetsialiseeritud kauplustes aastaga 26 protsenti. Keskmisest enam suurenes müügitulu ka posti ja interneti teel kaupu müüvates kauplustes (24 protsenti), samuti apteekides ja kosmeetikatarvete kauplustes (19 protsenti).

Toidukaupade kaupluste müügitulu jäi 2015. aasta novembriga võrreldes samale tasemele.

Mootorikütuse jaemüügi ettevõtete müügitulu, mis oktoobris langes, pöördus novembris taas tõusule ning kasvas 2015. aasta sama kuuga võrreldes 6 protsenti. Nende ettevõtete müügitulu kasvule avaldasid osaliselt mõju 2015. aasta novembri madal võrdlusbaas ning mootorikütuse hinnatõusu aeglustumine.

Võrreldes 2016. aasta oktoobriga vähenes novembris jaekaubandusettevõtete müügitulu 1 protsendi. Sesoonselt ja kalendaarselt korrigeeritud andmete põhjal suurenes aga müük eelmise kuuga võrreldes 2 protsenti. 2016. aasta üheteist kuuga (jaanuar–november) suurenes jaekaubandusettevõtete müügitulu eelmise aasta vastava perioodiga võrreldes 4 protsenti.

Tagasi üles