Päevatoimetaja:
Angelina Täker

Skandaalse teelõigu ehitus läheb kõvasti kallimaks

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Nordeconi juhatuse esimees Jaano Vink.
Nordeconi juhatuse esimees Jaano Vink. Foto: Peeter Lilleväli, Põhjarannik

Aruvalla-Kose teelõigu teise riigihanke pakkumiste järgi läheb neljarajalise tee ehitus maksumaksjale seitse miljonit eurot (pea 110 miljonit krooni) kallimaks, hanke soodsaima pakkumise tegi Nordecon.

Tallinna-Tartu maantee lõigu neljarajaliseks ehitamise teisele hankele tegid pakkumise kolm firmat. Börsifirma Nordecon küsis pisut enam kui 13 kilomeetri pikkuse teelõigu ehitamise eest 39,3 miljonit eurot. Teedefirmade Lemminkäineni, Trefi ja Trev2 ühispakkumus oli 41,1 ja börsifirma Merko oma 43,8 miljonit eurot.

Kuna hanke peamine tingimus oli hind, siis parima pakkumise tegi Nordecon. Maanteeameti pressiesindaja Allan Kasesalu ütles, et kui vaidlustusi ei tule, siis kuulutab maanteeamet hanke võitja välja aprilli lõpus või mai alguses.

Maanteeamet alustas Aruvalla-Kose teelõigu ehitaja leidmiseks riigihanget juba 25. septembril 2008. Esmalt kulus ligi poolteist aastat kohtuskäimist, selleks et vaielda hanke konkursitingimuste üle. Soodsaima hinnaga pakkumise tegi ka mullu kevadel Nordecon – 32,3 miljonit eurot.

Kuna tegemist oli projekteerimisega riigihankega, siis hammustas Nordecon ainsana läbi pähkli, et maanteeameti nõutud sõiduradade eraldusriba on liiga lai. Tegelik liiklustihedus lubas projekteerida kitsama eraldusriba ja Nordecon seda ka tegi – seetõttu oligi nende pakkumine kõige odavam.

 

Tagasi üles