Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Ossinovski firma koostas Haapsalu raudtee eskiisprojekti

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Haapsalu raudteejaam.
Haapsalu raudteejaam. Foto: Arvo Tarmula / Lääne Elu

Skinest Ehitus alustas Vasalemma-Riisipere-Rohuküla raudtee ja selle taristu eskiisprojekti koostamist juba mullu, värske projekt kinnitab, et olemasolev raudteetamm on sobilik rööbastee taastamiseks.

Harjumaa ühistranspordikeskuse ametnik Rein Riisalu märkis, et keskus on eskiisprojekti alusel juba läbirääkimisi pidanud raudtee-ehitusfirmadega. Riisalu märkis, et Haapsalu raudtee taastamise maksumuse esialgsed hinnangud on konfidentsiaalsed.

Oleg Ossinovskile kuuluv Skinest Ehitus on üks umbes kaheksast firmast, kes on Eestis võimeline rööbasteed ehitama.

Harjumaa ühistranspordikeskus maksis Skinest Ehitusele projekti eest umbes pool miljonit krooni.

Samas keskuses valminud värske uuring tõestab, et raudtee taastamine Riisiperest Rohukülani mõjub Lääne-Eesti ühistranspordi korraldusele väga positiivselt, parandades oluliselt inimeste liikumisvõimalusi.

Hinnanguliselt maksab ligi 70 kilomeetrise raudteelõigu taastamine umbes 35 miljonit eurot.

Eesti Raudtee lõpetas liinil reisirongiliikluse Haapsalu raudteel 15. septembril 1995. Rööbastee Riisiperest Haapsaluni erastati. Raudtee erastanud ettevõte lõpetas ringiliikluse 2004. aastal ja müüs rööpad vanarauaks.

Märksõnad

Tagasi üles