Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Volvo rajab Hiinasse autotehased

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Artikli foto
Foto: AFP/Scanpix.

Hiinlastele kuuluv Volvo Cars teatas, et avab aastal 2013. Hiinas uue tehase uksed.


Firma juhatus on otsustanud: Hiina edelaossa Chengdu linna kerkib tehas, millest võib aastas välja veereda kuni 100 000 Volvot. Luba peab veel tulema ka Hiina võimudelt.

Volvo ütles ühtlasi, et «uurib jätkuvalt» võimalusi tehase rajamiseks Hiina kirdeossa, Daqingi.

Firma kinnitas, et Hiinasse laienemine ei mõjuta tootmisvõimsust ega töökohtade arvu ei Rootsi ega Belgia tehastes.

Volvo teatel tuleb Shanghaisse firma uus Hiina peakorter, lisaks tootearenduse, disaini ja teenuste siseostmise keskus.

Volvo tegevjuht Stefan Jacoby ütles, et bränd on seadnud sihiks tõsta müük Hiinas aastaks 2015 umbes 200 000 auto peale.

«Meie silmis on Hiina turg Volvo Car Corporationi jaoks kui teine koduturg, mis ühtlasi mängib firma tulevikku silmas pidades väga olulist rolli,» ütles Jacoby.

Volvo ning selle omaniku Zhejiang Geely nõukogu esimees Li Shufu ütles: «Meil on valminud strateegiliselt tähtsa Hiina turu tarvis tugev kasvuplaan.»

Geely ostis Rootsi brändi mullu Ford Motori käest 1,5 miljardi dollari eest.

Volvo ütles, et tõstab oma edasimüüjate arvu Hiinas aastaks 2015 praeguse 106 juurest 220 peale.

Mullu müüs firma Hiinas ligikaudu 30 000 sõidukit. Pooled neist olid ehitatud mujal ja said kaela kõrged impordilõivud. Sellisel kujul on Volvo Hiina autobuumis väike tegija.

Kogu maailma peale kokku läks mullu müügiks 373 525 Volvot – 11 protsenti enam kui kriisiaastal 2009. Peamiselt tuleb müük praegu USAst ja Euroopast.

Hiina strateegia avalikustamisele eelnes Volvos tuline ja terav arutelu, kui kiiresti ja mis suunas laieneda.

Kui omandamise üle möödunud aastal aru peeti, mainis Geely koguni kolme tehase ehitamist Hiinasse. Linnade nimekirjas olid Daqing ja Jading (Shanghai lähistel), mis ühtlasi aitasid firmal tehingut rahastada.

Volvot ostes lubas Geely selle töötajaile, et säilitab brändi kvaliteedi, tegevjuhtide sõltumatuse ja mastaapse tegevuse Euroopa kulukal ja aeglaselt kasvaval turul.

Hiina firma väitis, et kasv nende kodumaal võimaldab hoida alal töökohti Euroopas – näiteks sellistes valdkondades nagu uurimis- ja arendustegevus.

Freeman Shen, kes hakkab juhtima Volvo tööd Shanghais, ütles reedel, et Hiina tehastes «tagatakse Volvo globaalsete tootmis- ja kvaliteedisüsteemide täielik rakendamine».

Jacoby, kes omal ajal Ameerikas Volkswageni juhi ametit pidas, ütles mullu, et Volvo plaanib oma automüüki käesoleva kümnendi lõpuks enam kui kahekordistada. Numbrina mainis ta 800 000 Volvot aastas.
 

Copyright The Financial Times Limited 2011.

Märksõnad

Tagasi üles