Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Ametiühing soovitab suunata Rail Balticule kuluv raha kaubalaevastikku (6)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Kaubavedu
Kaubavedu Foto: Peeter Langovits

Eesti Meremeeste Sõltumatu Ametiühingu (EMSA) juhatus teeb ettepaneku peatada Rail Balticu rajamine ning suunata selleks kavandatud summad merenduse arendamisse, seahulgas kaubalaevastiku rajamiseks.

Peaministrile ja riigikogu esimehele adresseeritud kirjas teatab EMSA juhatus, et taotleb Rail Balticu kiirraudtee projekti peatamist praegusel kujul kuniks selgub, kui palju läheb Rail Balticu ülalpidamine maksma, teatas ametiühing.

«Tänase seisuga puudub projektil igasugune äriplaan ja mitmete transpordi valdkonnas tegutsejate hinnangul ei jätku kiirraudtee kulude-tulude tasakaalu saavutamiseks ei reisijaid ega kaubavoogusid,» seisab kirjas.

EMSA märgib, et EL võttis 2011. aastal suuna meretranspordi eelisarendamisele koos siseveeteedega, samas puudub Eestil oma kaubalaevastik.

«Kus on terve mõistus, et kulutada sadu miljoneid kiirraudteele kui transpordi infrastruktuurile, mis hakkab edaspidiselt maksumaksja raha sööma, mitte aga meretranspordi eelisarendamisele, mis võimaldaks täiendava tulu teenimist nii meretranspordi teenuste turul kui ka seonduvates teenindavates majandusharudes maismaal?» seisab kirjas.

Kirjas teeb EMSA valitsusele ettepaneku suunata Rail Balticu trassile mõeldud summad meretranspordi eelisarendamiseks, sealhulgas uue ja rahvusliku kaubalaevastiku rajamiseks.

«Laevadel ja mereteedel ei ole peaaegu piiranguid, kust ja kuhu ning milliseid kaupu vedada. Ka ei takista mereteid pidi veetavaid kaupu maantee-ja raudtee ummikud vana Euroopa südames,» seisab kirjas.

Tagasi üles