Maanteeameti helkurkampaania viimase aktsiooniga „Silmapaistev ettevõte“, mis toimus Norma tehases, sooviti tõmmata tähelepanu vahetustega tööl käivatele inimestele.
Tööandja saab töötaja liiklusohutust tõsta helkuriga
Ameti sõnul on pimedal ajal tööle suunduvad ja töölt koju minevad inimesed suurenenud riskiga jalakäijad. Seetõttu on eriti oluline, et liikluses oleks pimedal ajal inimesed autojuhtidele juba eemalt hästi märgatavad.
Maanteeamet jagas tehase Norma töölistele pääslas mitusada helkurit, sooviga tõsta pimedal ajal liikuvate inimeste liiklusohutuse teadlikkust. „Linna- ja asulakeskkonnas liikudes ei piisa enam ühest helkurist, sest auto võib läheneda erinevatest suundadest. Seega tuleb ennast varustada mitme helkuriga, et olla nähtav ja maandada liiklusriske,“ rääkis Maanteeameti ennetustöö osakonna juhataja Monika Heinrand.
„Soovime aktsiooniga tõmmata tööandjate ja töötajate tähelepanu sellele, et helkur võib päästa jalakäija elu. Norma on eeskujuks kõigile. Loodame, et teised tööandjad saavad mõttest innustust. Helkuri hind on väike võrreldes päästetud eluga.“ Heinranna sõnul langes nende valik Normale seetõttu, et ettevõttes töötab ligi 800 inimest ning juhtkond väärtustab ettevõttes töö- ja liiklusohutuse teadlikkuse tõstmist.
Tihti põhjendavad inimesed helkuri puudumist sellega, et see pole neil kaasa või ei sobi riietuse juurde. Heinrand julgustab inimesi tutvuma kaubanduses müügil olevate erinevate helkurtoodetega. „Helkureid valides tuleb jälgida, et vähemalt üks helkur, mida jalakäija kannab, oleks sertifitseeritud ja vastaks CE märgistusele. Sertifitseeritud helkur peab autotuledes nähtav olema vähemalt 150 meetri kauguselt, muud helkivad vahendid ei pruugi seda nõuet täita,“ selgitas Heinrand. „Silmapaistev olla on positiivne asi.“
Helkuritest saab lugeda rohkem infot siit.