Järgmisest aastast hakkab rongipileti hind sõltuma väljumisajast. Nii näiteks tuleb reede või pühapäeva õhtul Tallinnast Tartusse sõitjatel kukrut rohkem kergendada. Nii loodab Elron lahendada ülerahvastuse probleemi.
Elron püüab piletihinda tõstes ülerahvastusest lahti saada (13)
Piletihinna tõus
Elron võtab uuel aastal kasutusele paindliku hinnastamise ehk populaarsematele reisidele hakatakse müüma kallemaid pileteid, et niimoodi inimesi suunata väherahvastatud rongidele, seda näiteks eelkõige reede ja pühapäeva õhtuti.
Elektrirongide sõitjatel on aga võimalus osta pilet ilma kindla väljumisajata. Nii näiteks müüakse pilet Tallinnast Keilasse ning sõitja võib ise valida, millisele rongile läheb.
Kõige kallimaks muutub pileti ostmine teenindaja käest rongist, soodsam on osta see eelnevalt internetist või rongides paiknema hakkavate puuteekraanide abil. A4-suuruses ekraanid on plaan panna ka diiselrongidesse.
Uued rongid
Kui nädal tagasi rääkis Elron uute rongide ostmise plaanist, siis praeguse seisuga Elroni juhatuse esimehe Andrus Ossipi sõnul Balti jaama uued rongid ära ei mahuks. «Kui Eesti raudtee suudab suurendada jaama läbilaskevõimet, siis oleks see mõeldav,» rääkis ta.
Uued plaanitavad rongid ei jõua Eestisse enne 2019. aastat ning hakkavad inimesi vedama Tallinna-Tartu liinil. «Oleme Elroniga veelgi rohkem veendunud, et uue veeremi vajadus on olemas,» ütles Ossip.
Uued tellitavad rongid oleksid senistest mugavamad. Piltlikult öeldes hakkaksid tavaklassis olema praegused esimese klassi istmed. Uute rongide esimeses klassis aga oleksid senisest veelgi mugavamad istmed. Pakkuma hakatakse ka teed ja kohvi ning väikest snäkki.
«Oleme huvitatud, et uued rongid oleks võimalikult sarnased praegustega, sest siis on väiksemad hoolduskulud,» ütles Elroni juhatuse esimees Andrus Ossip. Ühe uue rongi hind oleks umbes kümme miljonit eurot.
Suurem kiirus
Eestis reisijaid vedaval rongifirmal on plaanis uuest aastast tõsta Tallinna-Tartu liinil rongide sõidukiirust 135 kilomeetrini tunnis. Lisaks tulevad jaamadesse uued infotablood, nende paigaldamist alustatakse Balti jaamast.
Suurem uuendus on aga ehk see, et kui varem oli lõuna paiku rongide liikumisgraafikus paaritunnine paus hooldustööde tarbeks ja muuks taoliseks, siis uuel aastal lüheneb see ajavahemik tunni jagu.
Viljandi ja Pärnu suunal sõitjad võiksid teada, et õhtused rongid lüüakse sõna otseses mõttes lahku. Kui seni sõitsid need haakes, siis varsti hakkab Viljandi rong varem startima.
Kui Eestis teeb iga inimene aasta jooksul keskmiselt viis rongireisi, siis mujal Euroopas on see number 17. Sellest tulenevalt on ka Elroni soov tõsta aastane reiside arv ühe inimese kohta seitsmeni.