Kantar Emori tehtud toidupoekettide kasvupotentsiaali uuring näitas, et Selver on suurima brändijõuga jaekett, st et emotsionaalne side poe ja tarbijate vahel on toidupoodide seas tugevaim. Kõige negatiivsem oli tulemus Maxima jaoks.
Uuring: Maximat ohustab klientide lahkumine
Selveri kuvandi põhitugevused on meeldiv ostukeskkond ja hea teenindustase – need tegurid on turul jätkuvalt ühed olulisimad emotsionaalse seose kujundajad. Olulise vahega järgnevad liidrile teised suuremad jaeketid: Rimi, Maxima, Prisma ja Konsum.
«Kui Selveril on tänu tugevale brändijõule jätkuvalt potentsiaali turul kasvada, siis suurima turujõuga Maximal on turuosalistest suurim oht kliente kaotada,» nentis Kantar Emori kaubandusuuringute ekspert Kersten Jõgi.
Maxima turujõud võib väheneda kuni 6 protsendi võrra juhul, kui jaekettide kättesaadavus tarbijatele võrdsustuks. Jaekettidest suurima kasvupotentsiaaliga on Prisma, mille kuvandi põhitugevus on lai kaubavalik.
Uuringu käigus küsitleti 1000 eestimaalast vanuses 15–74 aastat ning valim on esinduslik Eesti vastavaealises elanikkonnas. Uuring korraldati september–oktoober 2016 mobiiltelefoniintervjuu kaudu.