Automaksu tuleb hakata maksma igal omanikuvahetusel (31)

Kristi Malmberg
, majandustoimetuse juht
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Mootorsõiduki riigilõivumäär hakkab olenema nii CO2e määrast kui mootori võimsusest.
Mootorsõiduki riigilõivumäär hakkab olenema nii CO2e määrast kui mootori võimsusest. Foto: Sander Ilvest

Autode registreerimise tasu  hakkab sõltuma võimsusest ja saastamisest ning seda tuleb tasuda iga kord, kui sõiduk vahetab omanikku.

Rahandusministeeriumi fiskaalpoliitika osakonna juhataja Sven Kirsipuu ütles täna pressibriifingul, et mootorsõidukite täiendav riigilõiv hakkab olema kas vastavalt auto saastlikkusele või kui selle mõõtjat pole autol olemas, siis vastavalt mootori võimsusele. «Eesmärgiks on soodustada keskkonnasäästlikumate autode kasutamist, » ütles Kirsipuu. Tema sõnul on praegu Eestis kasutusel olevatest autodest umbes pooltel olemas CO2-e mõõdik.

Sellist senisest kõrgemat mootorsõiduki riigilõivu tuleb tasuda igakord, kui auto vahetab omanikku. Kirsipuu sõnul tehakse Eestis aastas umbes 121 000 sellist tehingut. Kirsipuu sõnul on mootorsõiduki maksu sidumine võimsuse ja heitmetega paljude riikide tavapärane praktika.

Näiteks 176-183 kW mootoriga auto puhul oleks põhisummale lisanduv riigilõivumäär 418 eurot. 184-192 kW mootoriga autol 438 eurot ja näiteks 218-225 kW sõidukil 518 eurot. 

Kommentaarid (31)
Copy
Tagasi üles