Riigikogu majanduskomisjon on pärast kuid kestnud arutelusid jõudnud järeldusele, et sõidujagamist ei õnnestu Eestis legaliseerida muul viisil, kui käsitleda seda tavalise ühistranspordiliigina.
Sõidujagamisest saab ametlik ühistranspordiliik (5)
Majandus- ja kommunikatsiooniministeerium sai täna komisjonilt ülesande viia menetluses olevasse ühistranspordiseadusesse sel nädalal vastav muudatusettepanek. Edasi jõuab muudatus fraktsioonidesse arutamiseks.
«Muudatusettepanek puudutab seda, et kokkuleppevedude teostaja võib olla nii juriidiline isik kui füüsiline isik, ühistranspordiseadusesse lisatakse kokkuleppevedude teostaja teavituskohustus või tegevusloa nõue ning sätestatakse, et kokkuleppevedu on üks ühistranspordiliik,» vahendas Postimehele majanduskomisjoni arutelu riigikogu pressiesindaja Kati Varblane.
Eelnõu esialgses – sõidujagamisteenuse Uberi tellimusel koostatud ja riigikokku jõudnud - versioonis prooviti sõidujagamist ehk kokkuleppevedusid sätestada viisil, kus seda ei käsitletud ühistranspordina, ning seega ei kehtinud sellele ka ühistranspordile kehtestatud nõuded ja õigused.