Börsil noteeritud Eesti ehitusettevõtte Merko Ehituse hinnangul tuleb Eesti ettevõtetel kohaneda Läti võistlejate eduga Eesti riigihangetel..
Merko juht: Läti firmade võiduga riigihangetel tuleb kohaneda
Merko Ehituse juhatuse esimehe Tiit Robeni sõnul on Läti ettevõtete edu Eesti riigihangetel trend, millega Eesti ettevõtted peavad kohanema. «Merko Ehitus aktsepteerib vaidlustuskomisjoni otsust ja kohtusse edasikaebamiseks perspektiivi antud hanke puhul me ei näe,» lausus Roben vastuseks BNS-i küsimusele, kas Merko viis Kroodi ristmiku suure ehitushanke vaidluse kohtusse.
Merko Ehitus üritas ligi kümnemiljonilise tee-ehitushanke võitu Läti firmalt ära võtta, vaidlustades konkurentide kvalifitseerimise ja võitjaks tunnistamise põhjusel, et neil ettevõtetel puudub lennundusluba. Varem õnnestus Merko Ehitusel ära võtta Ülemiste ristmiku suuremahuline tee-ehitushange Läti suurelt ehitusfirmalt Bindersilt, sest võitjaks kuulutatud Bindersil puudus turvateenuste osutamise litsents, mida oli vaja nõrkvooluseadmete paigaldamiseks.
Kroodi ristmiku puhul on vaja ehitustöö edendamisest teha aerofotosid, kusjuures selleks ei nõua maanteeamet lennundusloa olemasolu. Merko Ehitus vaidlustas hanke, tuletades lennundusloa vajalikkuse oma tõlgendustest.
Kroodi ristmiku hanke võitjateks on maanteeamet tunnistanud Läti suure ehitusfirma AS-i BMGS Eesti filiaali ja Conrec Infra OÜ ühispakkumuse. Ehitus hõlmab endas Maardu lähistel Põhjaranna tee ja Vana-Narva maantee pikenduse ehitust ning Vana-Narva maantee serva kavandatud kergliiklustee rajamist. Muu hulgas tuleb rajada kaks viadukti.
Sealsamas kõrval ehitab Tallinna-Narva maantee Loo-Maardu lõiku AS Merko Ehitus koos Tallinna Teede AS-i ja oma Läti tütarfirma SIA Merksiga.