Michael «Jim» Delligatti töötas 1967. aastal USAs Pennsylvanias McDonaldi restorani juhatajana, kui ta sai õiguse laiendada söögikoha menüüd juustuburgeritega.
Kuidas sündis Ameerika toidukultuuri sümbol
Tema loodud megaburger koosnes kahest veiselihakotletist ja kolmest saiaviilust, kirjutab Bild. Kuna Big Mac kasvatas müüki 12 protsenti, siis võttis McDonalds selle üle ja suurt kotletisaia hakati müüma kogu ketis. Big Macist sai USA toidukultuuri sümbol.
Delligatti jäi tagasihoidlikuks ning tunnistas, et sai selle idee konkureerivast hamburgeriketist. «See ei olnud mingi lambipirni leitutamine. Pirn oli juba olemas, mina ainult keerasin selle sisse,» rääkis mees. Just Big Macist sai alguse kiirsöögikohtade võidujooks pakkuda aina suuremaid portsjone. Aina suureneva rasvumisprobleemi tõttu on gigasuuruses toite pakkuvad kiirsöögiketid sattunud tule alla nii USAs kui ka mujal maailmas. Juba kümmekond aastat tagasi hakkas McDonalds pakkuma tervislikumaid valikud, kuid Big Mac on seni sellest trendist pääsenud.
Michael «Jim» Delligatti suri 98-aastaselt oma kodus Pittsburgis ning McDonalds avaldas kaastunnet legendaarse frantsiisivõtja lahkumise puhul ning kinnitas, et tema tegevus mõjutas firmat pikas perspektiivis.