Riik maksab praegu omavalitsuste piire ületavate maakondlike bussiliinide käigus hoidmisest kinni kaks kolmandikku, kuid majandusministeeriumi plaan näeb ette, et alates 2018. aastast hakkab see summa olema oluliselt suurem, vahendas ERRi uudisteportaal ETV saadet «Aktuaalne kaamera».
Valitsus kavandab maakonna bussiliinidel tasuta sõitu (1)
«See on nii suur, et see korvaks ära täna kogutava piletihinna ja lisaks võimaldaks veel tihendada bussiliine lihtsalt sellepärast, et kui ühistransport on kättesaadav, siis võib eeldada, et ka reisijaid on rohkem,» selgitas majandusminister Kadri Simson (KE).
Bussifirma ATKO teenindab riigi doteeritavaid maakonnaliine üheksas maakonnas, firma juht Margo Tomingas suhtub maakondlike liinide tasuta muutmisesse positiivselt.
Endine majandusminister, opositsioonilisse Reformierakonda kuuluv Kristen Michal ei usu, et lisaraha andmine meelitaks inimesi rohkem bussiga sõitma, tema sõnul on selleks vaja hoopis suurendada kvaliteeti, samuti pole tema sõnul oluline, kas buss on tasuta või tasuline, kui see ei sõida inimestele vajalikul marsruudil.
Koalitsioonileppesse on piletitulu katmise ning liinide tihendamise ja parandamise jaoks ette nähtud riigieelarvest täiendavad 21 miljonit eurot aastas. Simson ütles, et 2018. aastast kehtima hakkava muudatuse üksikasjad ei ole veel selged, ka bussivõrgu uuendamine on üks teema, mis vajab tema sõnul veel täpsemaid analüüse ja otsuseid.