Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Postimees testis: nutimaailm trügib riietuskabiini

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy

Telefonid on nutikad, telekad on nutikad ja nüüd on nutikad ka riiete proovikabiinid. Nimelt on Stockmanni külastajad naiste pesuosakonnas kuu jagu saanud proovida, mis imetrikke oskavad teha nutikabiinid.

Stockmanni müügitoe juht Andres Alango rääkis, et kliendi jaoks muutuvad nii mitmedki tegevused palju mugavamaks. «Läbi nutika tabloo seinal saab klienditeenindajale anda teada, millist suurust või värvi proovimiseks juurde vaja on,» alustas ta. Kõige pealt tuleb toode sisse skaneerida ja siis saab riiete proovija juba ise tootega läbi tahvli tutvuda ning anda selle kaudu klienditeenindajale märku, millised tooted peaks ta müügisaalist kabiini juurde tooma.

Digitaalsed proovikabiinid Stockmanni naiste pesu osakonnas.
Digitaalsed proovikabiinid Stockmanni naiste pesu osakonnas. Foto: Mihkel Maripuu

Uue lahendusega kaovad ära ebamugavad olukorrad, kus on vaja oodata klienditeenindajat, hõigata abi või vahetada mitu korda riideid, et teist suurust otsima minna.

Ka teisel poolel, klienditeenindajal, läheb elu lihtsamaks, sest ta ei pea enam esmajoones kabiini juurde minema, et seal alles infot koguda. Teenindaja saab juba saalist vajalikud esemed kaasa haarata ja nendega kohe kliendi juurde minna, sest kõik, mis klient kabiinis nutiekraanil tellib, jõuab kohe müüjaga kaasas olevasse tahvlisse. «Olene varasemalt juba märganud, et teenindaja töö ei toimu ainult kassaaparaadi taga, vaid kogu müügisaalis,» põhjendas ta, miks ka kassapidajatel elu mugavamaks on tehtud.

Korraga saab kliendi kutsele reageerida üks müüja ning tema peab siis kinnitama, et on kliendi poole teel. Oma tahvelarvutist saab müüja vaadata toote laoseisu ning seeläbi otsusprotsessi kiirendada. «Eesmärk on olla mobiilsem ja kiirem, et saaks kohe kliendi juuresolekul talle vastuseid anda,» lisas Alango.

Eestis esimesed

«Olen näinud mujal poodides ainult nupukesi, et teenindaja kutsuda,» ütles Alango ja lisas, et Eestis on nad selliste kabiinidega ainukesed. Originaalne see idee päris pole, sest Soome Stockmannis võeti nutikabiinid kasutusele aasta aega tagasi, samuti teatud osakondades ja siis hakati neid laiemalt levitama. Eestis hakati keelt, tooteid ja arendusi programmi sisse viima suvel.

Praegu on katse korras naiste pesuosakonnas töös neli kabiini, järgemööda lisatakse kabiinid kogu moealale. Järgmistele aladele hakkavad nutikabiinid jõudma uuest aastast.

Senine tagasiside on Alango sõnul nii klientide kui müüjate poolt positiivne. «Palju on proovijaid, kes tahavad lihtsalt kontrollida, kas müüja ikka tuleb õigete toodetega ja kas teade üldse teenindajani jõuab,» ütles ta.

Pilootprojekti eesmärgiks oli Alango sõnul ka välja selgitada, kuidas klienditeenindajad uued lahendused vastu võtavad. «Pragune kogemus on näidanud, et algselt eksisteerinud kartused on põhjendamatud ja klienditeenindajad on kiirelt uued lahendused omaks võtnud,» ütles ta.

Kuigi pea kõik toimingud saab tahvlis ära teha, siis ost tuleb hetkel veel kassas vormistada. «Tulevikus võib-olla saab nii, et maksab näiteks siin ära ja saab asjad kodus kätte või tellib asjad internetist, aga saab need poodi tagastada,» ennustas Alango.

Tagasi üles