Hiina suursaadik: eestlased peaksid ennast Hiinas rohkem tutvustama

BNS
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Hiina uusasta tähistamine Tallinnas
Hiina uusasta tähistamine Tallinnas Foto: Toomas Huik

Hiina suursaadik Eestis Qu Zhe sõnul peavad Eesti valitsus ja ettevõtjad end Hiina turule sisenemiseks ühiselt seal rohkem tutvustama.

«Esmalt on oluline, et Hiina tarbijad õpiksid rohkem teadma Eesti ja Eesti põllumajandustoodete kohta,» ütles Qu reedel Piimafoorumil vastuseks küsimusele, et kuidas saaksid Eesti ettevõtted oma toodetega Hiina turule siseneda.

Paljud hiinlased teavad tema sõnul Eesti kohta väga vähe, rääkimata Eesti piimatoodetest. «Eestil on oluline roll kanda, et teha end Hiina jaoks nähtavamaks. See eeldab valitsuse ja ärisektori ühist koostööd,» ütles suursaadik.

Eesti on e-eesti turustamisel tema sõnul väga edukas olnud ja võiks kasutada e-Eesti firmamärki enda Hiinas tutvustamisel, aga pisut teise nurga alt.

«Hiinlaste jaoks on oluline toidu ohutus ja kvaliteet. Seega võiks e olla ecological ehk keskkonnateadlik - see võiks saata sõnumi, et eestlased hoolivad väga keskkonnast ja põllumajandussaadused on väga tervislikud,» rääkis Qu.

Kuna Eesti piimatoodete hulk ja kogus on väiksed, oleks suursaadiku sõnul mõistlik keskenduda jõukamatele, kvaliteeti tagaajavatele klientidele. «Eesti võiks pakkuda näiteks juustu,» lisas ta.

Hiina turule sisenemisel oleks Qu sõnul abiks, kui Eesti piimatootjad looks ühise liidu, millega ühiselt turule minna. «Kaasa aitaks ka partnerlussidemete loomine ettevõtetega, mis on seal turul juba ees,» ütles ta.

Paljude eestlaste jaoks on Hiina suursaadiku sõnul tundmatu riik, nad ei tea Hiinast just väga palju ja osa infost on vananenud. «Oleks aeg üksteist paremini tundma õppida, et saaksime koos paremini äri teha,» ütles ta.

Hiinas on suursaadiku sõnul tavapärane, et inimesed loovad ärisidemeid peamiselt usalduse alusel ja äripartneritega näost näkku kohtumine on väga laialt levinud. «Paljud Eesti ettevõtted on partnereid leidnud Hiina messidelt,» lisas ta.

«Kasulik on olla ka innovatiivne, et oma äri muuta edukaks,» ütles Qu. «Samuti on oluline ettevõtte internetis tutvustamine ja toodete internetis müümine.»

Selle aasta mais allkirjastasid Eesti ja Hiina valitsused alla protokollile, mille kohaselt piimaturu uksed Hiinas avati Eesti toodetele.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles