Helsingi Sadam tahab ajastada uue terminali avamist Megastari liinile tulekuga samale ajale

Siiri Liiva
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Täna Meyeri Turu laevatehases valmiv Tallink Megastar peaks alustama 29. jaanuarist reisijate teenindamist Tallinna-Helsingi liinil.
Täna Meyeri Turu laevatehases valmiv Tallink Megastar peaks alustama 29. jaanuarist reisijate teenindamist Tallinna-Helsingi liinil. Foto: Eero Vabamägi

Helsingi Läänesadama uue terminali ehitustöid kiirustatakse tagant, et see saaks valmis samaks ajaks, kui Tallinki uus laev Megastar hakkab Tallinna ja Helsingi vahet sõitma. Teisel pool lahte juba visatakse nalja, et uuest terminalist leiab Läänemere pikima baarileti.

«Laevapiletid on nii odavad, et sa võid lihtsalt tulla siia ka selleks, et nautida vaadet ja alles siin otsustada, kas tahad ka laeva peale minna või mitte,» rääkis Helsingi Sadama uue terminali projektijuht Arvi Parviainen, vahendab Helsingin Sanomat. 

Nimelt tähendab Helsingi Läänesadama uue terminali ehitus ka seda, et selle ootesaalis saab olema suur klaassein, mis vaatab Soome lahele. Ka peaks sinna tulema männipuidust baarilett, mida nimetatakse naljatamisi Läänemere pikimaks.

Terminal loodetakse nüüd valmis saada täpselt samaks ajaks, kui hakkab Tallinna ja Helsingi vahet sõitma Tallinki uus laev Megastar ehk jaanuari lõpuks. Veel hiljutise ajani rääkisid Helsingi Sadama esindajad, et uus terminal peaks valmima mõnevõrra hiljem, nimelt alles märtsikuus. 

«Me oleme endale eesmärgiks seadnud, et Megastar peab liinile tulles saama reisijaid juba maha lasta ja peale võtta uues terminalis,» märkis Helsingi Sadama reisisadamate juht Kari Noroviita. Muidugi olemas ka varuplaan, kui see siiski ei õnnestu.

Helsingi Läänesadama uue terminali eeliseks on kahtlemata ka see, et laevareisija saab kiiresti laevalt maha ja lühenenud on ka tee esiukseni. Võrreldes vana terminaliga on see  400-500 meetrit lühem, lühim distants terminali esiuksest laeva hakkab olema 190 meetrit. Laevareisijate elu peaks lihtsustama ka asjaolu, et ka trammitee jookseb uue terminali esiukseni.

Uut terminali järgmisel aastal läbivate reisijate arvuks hindab Helsingi Sadam neli miljonit inimest. Mullu läbis kogu Helsingi Läänesadamat kokku 6,5 miljonit reisijat ning 1,3 miljonit sõidukit. Uue terminali ehitust põhjendab Helsingi Sadam sooviga võtta senisest paremini vastu suviseid kruiisilaevu.

Ka vana terminal jääb pärast uue valmimist kruiisilaevade kasutada. Seda, millised Helsingisse suunduvad laevad hakkavad peatuma vanas terminalis ja millised suunatakse uude, loodab Helsingi Sadam paika saada hiljemalt selle aasta lõpuks. Ühtegi lepingut veel selles osas sõlmitud ei ole.

Vaata lähemalt, kuidas valmib uus terminal teisel pool lahte, siit.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles