Päevatoimetaja:
Sander Silm

Alexela ei ole huvitatud EVR Cargo vähemusosalusest

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
TLMPM03: ÄRIPLAAN 2014 :TALLINN, EESTI 24SEP14.
Äriplaan 2014 konverents. Heiti Hääl.
mm/Foto MIHKEL MARIPUU/POSTIMEES
TLMPM03: ÄRIPLAAN 2014 :TALLINN, EESTI 24SEP14. Äriplaan 2014 konverents. Heiti Hääl. mm/Foto MIHKEL MARIPUU/POSTIMEES Foto: Mihkel Maripuu / Postimees

Alexela Groupi suuromaniku Heiti Hääle sõnul oleks nad riikliku raudtee-kaubaveoettevõtte EVR Cargo vähemusosaluse ostmisest huvitatud, kui Eesti transiidifirmad paneksid seljad kokku ja looksid erastamiseks näiteks ühise konsortsiumi.

«Juhul kui toimuks EVR Cargo ja teiste Eesti raudtee-veoettevõtete ühendamine, mis vähendab dubleerivaid püsikulusid ja suurendab sektori rahvusvahelist konkurentsivõimet, siis ei jääks Alexela kindlasti kõrvaltvaatajaks,» ütles Hääl BNS-ile.

Hääle sõnul on praeguses olukorras, kus kaubamahud pidevalt langevad, vaja kogu Eesti transiidisektor maksimaalselt efektiivseks muuta.

«Tänaste ja prognoositavate kaubamahtude juures tähendab see eeskätt ühe vedaja olemasolu,» märkis ettevõtja.

EVR Cargo minekut ühe ettevõtte kätte peab Hääl pigem ebatõenäoliseks, kuna kaubaveofirma on kahjumis.

«Asi lihtsalt selles, et eraettevõtjana ei suuda ma kuidagigi koostada eelarvemudelit, mis näitaks, et meie investeering tulu tooma hakkab,» rääkis ta.

Samas vastupidiselt Häälele, ütles Transiidikeskuse AS-i juhatuse esimees Erik Laidvee BNS-ile, et neil ei ole huvi EVR Cargo vähemusosaluse omandamiseks.

EVR Cargo võimalikule müümisele Eesti transiidifirmade konsortsiumi kätte juhtis eelmisel reedel tähelepanu endine pikaaegne Eesti Raudtee nõukogu esimees Raivo Vare. Ta tõi võimalike investoritena välja Vopak E.O.S.-i, Alexela, Transiidikeskuse, Sillamäe Sadama, aga ka näiteks mõne Venemaa ettevõtte, kellel on Eesti olemas terminalid, kuhu kaupa tuuakse.

Vare sõnul aitaks privatiseerimine tuua madalas seisus Eesti raudtee- ja transiidisektorisse uusi arenguid, kuna see korrastaks oluliselt kaubaveo ahelat ja aitaks seda teenust kasvõi Venemaa klientidele paremini müüa.

Tagasi üles