Täna toimub neljandat korda Eesti suurim e-ostlemise päev ehk E-smaspäev, kus erinevad veebipoed teevad klientidele ahvatlevaid hinnapakkumisi ja kostitavad tasuta tarnega.
Eesti veebipoodides on täna suured allahindlused
E-smaspäeva eesmärk on pakkuda tarbijatele 24 tunni jooksul veebipoodides eriti häid soodustusi ja seeläbi suurendada Eesti e-poodide tuntust. Pakkumised on kuvatud 14. novembri südaööst 15. novembri südaööni. Tänases kampaanias osaleb rekordiliselt 160 e-poodi, nende seas nii tuntud tegijaid kui äsja uksed avanud e-poode.
E-smaspäeva idee autorid on Silver Hage ja Matthias Vutt ning esmakordselt toimus E-smaspäev 10. novembril 2014. aastal. «E-smaspäeval pakuvad väga paljud Eesti e-kauplejaid tarbijatele laialdaselt sooduspakkumisi ja tasuta transporti, mis muudavad e-ostlemise veelgi mugavamaks ja atraktiivsemaks,» selgitas Hage.
2015. aasta novembris oli E-smaspäeval osalevate e-poodide hinnanguline päeva läbimüük kuni miljon eurot. Maksimaalne e-poe läbimüük oli E-smaspäeval üle 96 000 euro, müügikäibe mediaan oli 1091 eurot. E-smaspäev kasvatas oluliselt e-poodide külastatavust (mediaan +97 protsenti võrreldes nädal varasema esmaspäevaga), maksimaalne külastatavuse kasv oli +2000 protsenti. Läbi mobiilsete seadmete tuli keskmiselt 18 protsenti e-poodide kogukäibest.
E-kaubanduse Liidu juht Signe Kõiv rõõmustas, et kampaania on nii e-kauplejate kui tarbijate poolt hästi vastu võetud ja kogub üha enam populaarsust. «Külastajate hinnangul oli tegemist hea algatusega, mis aitab avastada uusi kodumaiseid e-poode ning säästa nii hindadelt kui postikulult,» lisas Kõiv.
E-smaspäev toimub iga aasta novembrikuu teisel esmaspäeval. Kampaania keskkond asub aadressil www.e-smaspaev.ee, kust leiab infot kõigi osalevate e-poodide kohta. Kampaania korraldaja on Eesti E-kaubanduse Liit.