Suuremate muudatuste tegemine maksusüsteemi tundub täna siiski IRL osaluse tõttu valitsuskoalitsioonis kahtlane. Astmeline tulumaks või ettevõtete kasumite maksustamine ei sobitu erakonna seniste programmiliste seisukohtadega, kinnisvaramaksude vähendamine on aga olnud varasemalt erakonna üks peamistest valmislubadustest.
Ainsana tundub hetkel usutav, et kompromiss saavutatakse ehk sõiduautode maksustamise osas, mille mõju majanduskeskkonnale tundub väljapakutud maksumuudatustest ka kõige väiksem.
-Liberaalsem lähenemine riigirahandusele
Senisest vähem konservatiivselt plaanitakse läheneda ka riigirahandusele. Väljendatud on valmidust suurendada Eesti riigivõlga, et kasutada saadud raha investeeringuteks.
Tänases intressikeskkonnas ei tasu võlakoormuse suurendamisesse kindlasti üheselt negatiivselt suhtuda, kuid hetkel ei tundu kellelgi olevat liialt häid ideid, millised projektid võiksid majanduskasvu ka pikemaajaliselt ergutada.
Kui Tallinn-Tartu maantee laiendamine suurendab kindlasti ehitussektori tööpõldu, siis on kaheldav, kas laiem tee edaspidi näiteks kaubatransporti odavamaks muudab või tööjõu liikuvust parandab.
Ehk suurendaks majanduse kasvupotentsiaali riigilaenu toel maailma¬tasemel ülikooli väljaarendamine või tunnel Helsinkisse, kuid selliste projektide tasuvusarvestused ja planeerimine võtab aega. Arvestades, et 2017. aastal leiavad aset kohalike omavalitsuste valimised, võib poliitikutel tekkida suur kiusatus võimalikult vara nurgakivisid maha märkida.
Statistikaameti hinnangul suurenes Eesti sisemajanduse kogutoodang kolmandas kvartalis aasta¬võrdluses 1,1 protsenti. Seega jäi kasv täpselt sama aeglaseks, kui esimesel poolaastal. Et kiirhinnang avaldatakse vaid pressiteatena, jääb numbri täpne kujunemine suuresti mõistatuseks.
Tootmise meetodil ehk käibedeklaratsioonide põhjal arvutatud SKP suurenemisesse, panustas pressiteate kohaselt lisandväärtuse neljaprotsendiline tõus tööstussektoris ja positiivne oli ka netotootemaksude panus.