Transiidikeskuse juhatuse esimehe Erik Laidvee sõnul on kindel, et Tallinna sadama koostöö Hiina Ningbo sadamaga jääb ära.
Koostöö Ningbo sadamaga jääb ära
Esialgsete plaanide kohaselt oleksid Ningbo sadam ja Transiidikeskus pidanud Muuga terminali laiendusel koostööd tegema, kuid kriisi tõttu kadus hiinlastel huvi. Hetkel võistlevad Transiidikeskus ja Vene päritolu Rail Grant Muuga terminali laienduse hoonestusõigusele. Kes osutub valituks, selgub Laidvee sõnul 8. märtsil.
Laidvee sõnul on võimalik Muugale rajada ka kaks terminali, kuid kahe terminali võimalik töö maht oleks väiksem kui ühe operaatori puhul. Üks terminal võiks tema sõnul aastas läbi lasta 850 000 kaubakonteinerit, kaks terminali aga 500 000 konteinerit.
Ettevalmistus koostööks Ningbo sadamaga läks Laidvee sõnul maksma umbes miljard krooni või 63 miljonit eurot, kuid see kulutus oleks tulnud teha nii kui nii. Terminal on poolenisti valmis ning konkursi võitja peab panustama veel teist sama palju pealispinna ja kommunikatsioonide ehituseks. Rajatavast terminalist on 19 hektarit merest võetud maad, mis peab veel vajuma, et uued rajatised oleksid stabiilsed.