Liisingu käibemaksu muutev seaduseelnõu pärsib kogu autoturgu ning riigile laekub maksu varasemast vähem, ütles AS Saksa Auto juhataja Toomas Kuusk.
Liisingu käibemaksu muutus lööks kogu Eesti autoturgu
Muutuv käibemaksuseadus loeb liisingu vara võõrandamiseks, nii et kogu käibemaks tuleks tasuda kohe, kirjutab
.
Eelnõu kohustab käibemaksu tasuma ka kasutusrendi puhul kohe. See tähendab, et tavapärasele 10-protsendilisele liisingu sissemaksele lisandub veel 18 protsenti, ehk kokku tuleb liisinglepingut sõlmides välja panna 28 protsenti auto hinnast. «Seda raha tal (ostjal) ei ole,» ütles Kuusk.
«Järelikult lükkab ta oma ostuotsuse edasi või ostab oluliselt odavama või vana pruugitud auto,» sõnas Kuusk, kelle hinnangul mõjutab muudatus kogu autoturgu, sest 70 kuni 80 protsenti sõidukitest ostetakse pankade vahendeid kasutades.
Kuuse hinnangul tähendab see riigile kokkuvõttes väiksemat käibemaksu laekumist. Lisaks juhib ta tähelepanu sellele, et kasutusrendi lepingut saab lõpetada lühikese etteteatamisajaga ning nõnda võib juhtuda, et ostja maksab riigile käibemaksu teenuse eest, mida ta kunagi täies mahus ei kasuta.
Toyotasid müüva Mustakivi Auto juhi Tanel Teimanni sõnul saab liisingupakkuja ostja olukorda kergendada.
«Praegu toimub kavandatava maksumuudatusega sarnane maksustamine kapitalirendi puhul, siin aga pakuvad liisingufirmad käibemaksusummale finantseeringut,» rääkis Teimann.
Teimann märkis, et kui pärast seadusemuudatust pakutakse käibemaksusumma ajatamise võimalust ka kasutusrendile, ei mõjuta see automüüki ilmselt ülemäära.
Premium Motorsi omanik Jürgen Vester ütles: «Mul on tunne, et see riik ei tea, mida teha ja kuhu oma siht seada. Kogu käibemaksu maksmine kohe pärsib kindlasti kogu uute autode turgu, kaasa arvatud ka meie firma tegemisi.»