Ka on Atria Eesti hiljuti Nielseni tehtud uuringu kohaselt see lihatööstus Eestis, mis sealihatootmise langusseisus on suutnud oma turuosa augustis-septembris aastataguse ajaga võrreldes enim kasvatada.«Meie turuosa on siis augusti-septembri seisuga 13,7 protsenti,» rääkis Atria Eesti juhatuse liige ja müügidirektor Meelis Laande.
Kuigi sellega jääb Atria Eesti rohkem kui poole võrra alla Eesti suurimale lihatööstusele, on viimase turuosa mullusega võrreldes samas mõnevõrra langenud. «Ja kaks meie põhikonkurenti, kes meist allapoole jäävad, on ka päris oluliselt langenud,» lisas Laande, viidates kahele üheksa- kuni kümneprotsendilise osalusega lihatööstusele. Küll ei ole Atria ainus lihatööstus, kes on suutnud turuosa viimase aastaga kasvatada.
Mõnevõrra aeglasema tempoga, kuid siiski plusspoolel on terve rida viie- kuni kuue- ning kahe- ja kolmeprotsendilise turuosaga väiksemad lihatööstused, kes on rohkem keskendunud nišitoodetele. «Tarbimine liigub nišitoodete suunas – igasugused singid, eksootilised tooted ja valmistoidud on kasvus,» kirjeldas Atria Eesti juht Olle Horm, mis täna sealihatoodete turgu enim mõjutab.
-Otsib veel võimalusi optimeerida
Kuigi viimase aastaga on Atria Eesti teinud mitu olulist ümberkorraldust oma tootmises, ei tähenda see, et optimeerimine ettevõttes veel täielikult läbi on. «Suured kalad on n-ö tiigist välja tõmmatud, nüüd on jäänud sinna veel väiksemad ahvenad ja särjed,» kirjeldas Horm.
Ta lisas, et olukorras, kus nii palgad kui tooraine hind tõuseb, samas toodete väljamüügi hind liigub väga aeglases tempos, tuleb vaadata täiendavate tootmise automatiseerimise võimaluste poole. «Sisemist parandamise ruumi on ja loomulikult need jätkuvad, aga suured muudatused on tehtud,» lausus Horm.