Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Peatoimetaja Sami Lotila praalib reklaamimüüginumbritega

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Tõnu Lilleorg
Copy
Sami Lotila.
Sami Lotila. Foto: Arno Saar / Õhtuleht

«See on totaalne sensatsioon,» ütles Sami Lotila Soome kõmuajakirja Hymy reklaamimüüginumbreid kommenteerides. Lotila on Hymy peatoimetaja ja tuntud Eestis kui šokeerivate arvamuslugude autor, mida on avaldanud Õhtuleht.

Reklaamimüüki on ergutanud ajakirjale püsitellijate juurdehankimine, kellele on müüdud tellimusi soodsa hinna eest, kirjutab marmai.fi.

«Hymy ei sõltu enam niipalju üksikmüügist,» märkis Lotila.

Võrreldes reklaamimüügi mõttes masendava 2009. aastaga, suutis Hymy Lotila sõnul kasvatada mullu kasumit poole võrra ja reklaamimüüki 10 protsenti. Samal ajal jäi reklaamimüük ajakirjades Soomes eelmisel aastal võrreldes 2009. aastaga paari protsendiga miinusesse.

Lotila märgib, et kui mullu vähenes üksiknumbrite läbimüük paarisaja eksemplari võrra, on tänavune aasta alanud «ebatavaliselt tugevalt.»

Lotila, kes sai Hymy peatoimetajaks 2009. aasta sügisel, on toimetuse tööd ümber korraldanud. Ametisse võeti AD, ehk töötaja, kes tegeleb ajakirja graafilise väljanägemisega, samuti sekretär-veebitoimetaja.

Ka on Lotila kaasanud lehetegemisse hulgaliselt abiväge. Siin on ilmselt mõeldud tasuta või osaliselt makstud kaastöötajaid.

Hymy sisu iseloomustab Marmai.fi, kui kogumikku kuulsuste eraelust, kuulujuttudest ja paljastest rindadest.

«Pilte paljastest rindadest avaldame teatud artiklite juures, kuid pilte paljastest genitaalipiirkondadest me ei avalda. Paljast tõde lubame aga avaldada igas artiklis,» märkis Lotila.

Lotila ütleb, et Hymy ei ole muutunud tema juhtimisel kollasemaks, et püsida konkurentsis teiste väljaannetega. Ta jätab siiski vastamata küsimusele, kui kaugele võib ajakiri minna, enne kui omanikfirmast Otavamediast tuleb pahane telefonikõne.

«Artiklite pealkirjad ja kirjutamistiil osaliselt on endisest julgem, nii-öelda roosas mõttes šokeerivam ja naljakam. Põhialuselt on Hymy kõmuleht ja sellisena me püsime,» ütles Lotila.

Hymy olevat avatud kogu ühiskonnale, avaldades julgeid ja kriitilisi materjale. Lotila usub, et konkurentsis on võimalik püsida vaid välaande kvaliteeti tõstes, mis väljendub hoolikalt kontrollitud taustainfos, sündmusi hästi edasiandvates fotodes ja meisterlikus materjalide serveerimises.

Lotila pole nõus nendega, kes nimetavad Hymy pornoleheks. «Sellised väljaanded on R-Kioskis spetsiaalsetel riiulitel,» märgib ta.

Kui 2008. ületas ajakirja tiraaž 100 tuhande piiri, on see praegu 90 000 kandis. Lotila on lubanud, et ta suurendab tänavu tiraaži või naaseb ujudes Tallinna.

Aastavahetusel avas Hymy uue kujundusega veebikülje. Nädalas käib lehel praegu umbes 105 000 unikaalset külastajat. Siin näeb Lotla kasvupotentsiaali kuulsustega seotud videote avaldamises, märkides, et kui lehele riputatakse üles Soome seltskonnategelase Johanna Tukiaise uus erootiline video, võib klikiarv suureneda kuni kolm korda.

See jällegi võimaldab müüa rohkem reklaami veebiküljele.

Hymy suurimad konkurendid Soomes on meelelahutusajakirjad Seiska ja Stara ning telekanal MTV3 meelelahutusuudised (loetavad ka veebis – T.L.).

Tagasi üles