Praegu seisvat kaotsiläinud raha tagastamine naise sõnul selle taga, et SEB ootab Ukraina pangalt e-kirjale tagasisidet. Möödas on aga ligi kuu ning selle jooksul pole midagi muutunud. «Võtsin ise eelmisel nädalal Ukraina pangaga ühendust ning nad vastasid mulle poole tunniga,» jääb naisele olukord mõistmatuks.
SEB panga kommunikatsioonijuht Julia Piilmann kommenteeris, et mõlema kliendi vaidlustatud tehingute kohta on Ukraina panga vastu algatatud ametlikud tagasinõuded, kuid paraku on rahvusvahelise tagasinõude menetlemine aeganõudev protsess ning kliente on sellest teavitatud.
Klientide erineva kohtlemise osas sõnas ta, et kahe kliendi juhtumid olid kas mõnevõrra keerulisemad või erinevad või olid nad ühenduses erinevate töötajatega, kes reageerisid juhtumile erisuguselt. Seepärast tekkis olukord, mil infotöötaja vaidlustas ühe kliendi tehingu ise telefonitsi ning teisel soovitati seda internetipangas teha.
«Tänaseks on mõlemal kliendil maha läinud summa tagastamiseks tagasinõuded algatatud ja loodame, et mure saab varsti lahendatud,» lisas ta.
Kohapeal paluti klientidel Ukraina pangaga ühendust võtta lootuses, et panga teavitamisel ebaõnnestunud tehingud peatatakse ning maksenõuet tehingute kohta ei saadeta. «Sellisel juhul oleks saanud broneeringud tühistada ning klientidel oleks olnud võimalik kiiremini oma raha kasutada,» kirjeldas Piilmann. Paraku saatis Ukraina pank tehingud siiski töötlusesse ning summad debiteeriti klientide kaartidelt.
Piilmann selgitas, et kaarditehingu puhul saadetakse esmalt panka päring tehinguks vajalike vabade vahendite olemasolu küsimiseks ning selle alusel tekib kliendi kaardile broneering. Tehing debiteeritakse kaardilt (deebetkaardi puhul kontolt) siis, kui kaupmees saadab pangale tehingukinnituse ehk maksenõude.
«Nii broneerimis- kui maksenõude esitamise protsess on automaatsed ning ühe protsessi kaks lahutamatut osa. Broneeringu kustutamine kaardilt ei oleks paraku protsessi peatanud – seda oleks saanud teha ainult tehingu algatanud pool, Ukraina pangaautomaati omav pank,» lisas ta.