Eesti startup Markus arendab lahendust, mis võimaldab kaubanduskeskustel ja ööklubidel asuda kontrollima automaatselt klientide vanust ja nii näiteks alaealistel teatud kaupade ostmist välistada.
Kaubanduskeskused võivad asuda klientide vanust automaatselt kontrollima
Lahenduse idee on näo tuvastamise funktsiooni ja ID-kaardil kujutatava vastavuse kontrollimine. Täpsemalt suudab see tuvastada inimese vanust tema näo mitmete parameetrite järgi ning aru saada ID-kaardile kantud andmetest.
Idee ühe autori Kristjan Jansonsi sõnul sai kõik alguse sellest, et tal õnnestus 15-aastasena osta poest ilutulestikke ja aasta hiljem siseneda Tartu ööklubisse Maasikas ning kohtuda seal «teatavat ametit» pidava naisterahvaga ilma, et keegi kontrollinuks ta ID-kaarti. Talle teadaolevalt joob 2/3 Eesti alaealistest vähemalt kord kuus alkoholi.
Kui lahendus valmis, saaks seda rakendada näiteks iseteeninduskassades, pakiveorobotitel, ööklubides ja ka veebipoodides, et sobimatud tooted ei satuks alaealiste kätte. Meeskonnal on olnud juba läbirääkimisi näiteks nii Rimi kui Starshipiga.
Markus võitis ära nädalavahetusel Tartus peetud Garage48 suurandmete prototüüpimise ürituse (seda saab uuesti vaadata siin)ning jätkab oma idee edasiarendamist. Üritusel võidutsesid ka linnuliike laulu järgi tuvastav rakendus Linder ning linnaelanikele mõeldud veebikeskkond OpenTartu otsuste ja linnaga seonduvates projektides kaasa rääkimiseks.