Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Värskeimad majandustulemused: kas McDonald's võib nüüd rahulikumalt hingata?

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
McDonald'si restoran
McDonald'si restoran Foto: Toru Hanai/REUTERS

Viimastel aastatel igasuguste väljakutsetega silmitsi seisnud ameeriklaste kiirtoidukett McDonald's andis teada, et ettevõte tegi kolmandas sektoris oodatust tugevama tulemuse. Kasumi languse USA turul tegid tasa teistes maailmaosade müügitulu kasv.

McDonald's Coporation andis teada, et septembri lõpu seisuga on nende majandustulemused ületanud kõik ootused ja sellel on oma osa nii päev läbi pakutaval hommikusöögil, kui ka uutel kunstlike säilitusaineteta kananagitsatel, vahendab Wall Street Journal.

Ettevõtte müügitulu kasvas mullusega võrreldes 2,9 protsenti, jäädes püsima algselt prognoositud 6,28 miljardi dollari asemel hoopis 6,42 miljardi dollari juures. Ettevõtte aktsia tõusis neli protsenti, ulatudes 115,10 dollarini.

Ketti kuuluvate restoranide müügitulu kasvas kolmandas kvartalis 3,5 protsenti, lüües sellega algse 1,5-protsendise kasvuprognoosi. Kui aga vaadata ainult USAs asuvaid kiirtoidurestoranie, siis nende müügitulu kasvas vaid 1,3 protsenti, ületades sellega siiski analüütikute 1,2-protsendilise kasvuprognoosi.

Rahvusvaheline müügitulu kasvas 3,3 protsenti, ületades analüütikute 1,8-protsendilise kasvuprognoosi. «Iseäranis tugevad tulid Jaapani müügitulemused,» ütlesid McDonald'si esindajad.

McDonald'si nö taas jalule saamise taga nähakse suuresti märtsikuust ettevõtet juhtinud Steve Easterbrooki tööd, kes vähendas oluliselt kiirtoidurestorani menüüs olnud toitude arvu ning hakkas senisest enam panema rõhku sellele, et toitude valmistamine oleks kliendi jaoks märksa läbipaistvam. Ka kogu päev läbi pakutava hommikusöögi idee tuli temalt.

Easterbrook ütles ettevõtte majandustulemusi tutvustades, et McDonald'si eesmärgiks on kasvatada rahvusvahelist müügitulu, olles samal ajal teadlik mitmetest väljakutsetest, mis mõnda välisturgu lähiajal tabada võib.

Küll aga näitas üks number kolmandas kvartalis kerget langust ja see oli kasuminumber. Kui selle aasta kolmandas kvartalis teenis kiirtoidugigant 1,28 miljardit dollarit, siis mullu oli see summa 1,31 miljardit dollarit.

Tagasi üles