Maxima kommunikatsioonijuht Erkki Erilaid ütles, et ehkki kaubaketi ruumides vormistab nüüd Credit24 kiirlaenu, ei käi asi kindlasti mitte nii, et inimene läheb kauplusesse leiba ostma ja väljub sealt hoopis laenuga.
Maxima: ega see nii ka ei ole, et inimene läheb leiba ostma ja tuleb laenuga
«Paluks mitte niimoodi seda teemat lihtsustada. Arvan, et tarbija ei ole kindlasti rumal ja saab väga hästi aru, mida tähendab laenu võtmine. Möödunud kriisiaastad on seda teemat veelgi võimendanud ja juhtumitest, kus pangad on inimestelt kodu võtnud, on palju kirjutatud. Inimesed on nii tarbimisel kui krediitide võtmisel äärmiselt ettevaatlikud -pigem säästetakse kui tehakse kulutusi,» selgitas Erilaid.
Tarbijakaitseameti seisukoht on endiselt, et kiirlaenu saamine ei tohi olla liiga lihtne ja selle võtmine peab olema kaalutletud. Enne iga laenu võtmist peab tarbija aru saama, millise kohustusega ta ennast seob ja kui kalliks kogu laen tarbijale lõpptulemusena kujuneb.
«Kauplustes laenu andmine võib olla mitte just kõige eetilisem ja küsitavusi võib tekitada, kas ettevõte jälgib mittekirjutatud häid kaubandustavasid, kuid seni kuni kõik seadusest tulenevad nõuded on täidetud, keelata sellist tegevust ei saa,» selgitas tarbijakaitseameti tarbijapoliitika ja avalike suhete osakonna juhataja Hanna Turetski.
Tarbijakaitseamet soovib meelde tuletada, et kiirlaenuandjad peavad järgima kõiki järgmisi seadusest tulenevaid nõudeid:
Leping peab olema kirjalik
Lepingus peab olema toodud laenusumma või selle ülempiir
Lepingus peab olema, kui palju tuleb tagasi maksta ja maksetähtajad
Llepingus peab olema intresside ja muude kulude kogusumma
Lepingus peab olema krediidi kulukuse määr ehk laenu maksumus koos kõikide kuludega
Lepingus peab olema märgitud see, et peale lepingu sõlmimist võib sellest taganeda 7 päeva jooksul
Lepingu sõlmimisel peab krediidiandja kontrollima tarbija sissetulekut ja maksevõimet
Et hinnata ja võrrelda erinevaid laenutooteid, tasub kõrvutada pakutavate laenutoodete krediidi kulukuse määra. Krediidi kulukuse määr näitab laenu maksumust koos kõikide kuludega.
Kui tarbija jääb laenu tagastamisega hätta, siis ei tohi kindlasti probleemi ignoreerida, vaid võtta viivitamatult laenuandjaga ühendust ning leida üheskoos kompromisslahendus (teha maksegraafik vms). Võlaga kimpujäänud võivad nõu saamiseks pöörduda ka võlanõustajate poole.