Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

«Küünlaümbriste jaht» tuleb taas (1)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Laste korjatud küünlaümbrised.
Laste korjatud küünlaümbrised. Foto: Eti Lillemäe

Eesti üks suurim keskkonnakampaania «Küünlaümbriste jaht» alustas neljandat hooaega ning seekord kogutakse lisaks teeküünlaümbristele ka kasutatud patareisid.

Keskkonnakampaania korraldaja MTÜ Tuleviku Heaks juhatuse liikme Mari-Liis Kallismaa andmetel on «Küünlaümbriste jahil» kolme aasta jooksul osalenud rohkem kui 20 000 last, kes on kogunud ligi 6,2 miljonit alumiiniumist teeküünlaümbrist.

«Loodame, et selle kampaaniaga saab maagiline kümne miljoni küünlaümbrise piir ületatud,» lausus Kallismaa. Tänavu saavad lapsed koguda ka vanu kasutatuid patareisid ning selgub iga maakonna parim Patareitäht.

Kampaanias osalemiseks saab registreeruda veebilehel kuni 31. jaanuarini 2017, sama kuupäevani kestab ka kogumisperiood. Parimad kogujad avalikustatakse 6. märtsil. Võistlus toimub kolmes kategoorias: lasteaialapsed, 1.-6. klassid, 7.-12. klassid, eraldi arvestatakse väikeste (1-15 last) ja suurte (16 ja enam last) koosseisude tulemusi.

Igas vanusekategoorias on kavas ka loovtööde võistlus. Kui lasteaialapsed meisterdavad nukke, siis 1.-6. klass esitab tulevikunägemuse keskkonnasõbralikust Eestist ning 7.-12. klass teeb filmitreileri.

Tühjade patareide kogumiseks viib MTÜ Eesti Pakendiringlus kampaanias osalevatesse koolidesse ja lasteaedadesse spetsiaalsed kogumiskastid. Kampaania käigus oodatakse kogumiskastidesse ainult AA, AAA ja nööp-patareisid.

«Küünlaümbriste jahi» peatoetaja Krediidipanga müügi- ja turundusjuhi Anne-Ly Kaljase hinnangul on investeering laste käitumisharjumuste kujundamiseks parim, mida saab jätkusuutliku Eesti heaks teha. «Vastutustundlik ümberkäimine erinevate ressurssidega, nende seas nii finantside kui keskkonnaga, on kauakestva edu võtmeks,» ütles ta.

Kampaania teise peatoetaja Kuusakoski juhatuse esimehe Kuldar Suitsu kinnitusel on selle eesmärgiks õpetada lastele jäätmete sortimise ja taaskasutuse olulisust. «Küünlaümbriste eraldi kogumine tavajäätmetest muudab keskkonda oluliselt puhtamaks, kuna alumiinium ei lagune loodusesse sattudes kunagi ning seda saab materjalina uuesti kasutusse võtta,» rääkis ta.

«Küünlaümbriste jahi» partnerite hulka on sel aastal lisandunud keskkonnaministeerium ja päästeamet. Ministeerium propageerib keskkonnasõbralikku käitumist lasteaia- ja koolilaste seas, päästeamet hakkab lapsi õpetama tuleohutuse alal. Lisaks aitavad kampaaniat korraldada Krediidipank, Kuusakoski, Eesti Pakendiringlus, Go Bus, Forum Cinemas, Kalev Spa Hotell & Veekeskus, Sihtasutus NUKU, Tallinna Teletorn, Eesti Vabaõhumuuseum, Unilever, Vene Teater, Lontova Seikluspark, Diil ja Taarapõllu Talu.

Lisainfot keskkonnakampaania kohta saab veebilehelt ja Facebooki lehelt.

Tagasi üles