Päevatoimetaja:
Sander Silm

Vaata, kes söövad Eestis kõige rohkem täisteraleiba

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Eestlased armastavad rohkem süüa leiba kui saia.
Eestlased armastavad rohkem süüa leiba kui saia. Foto: Peeter Langovits

Leib ja sai on suur osa meie igapäevaelust, ilma et sellele väga suurt tähelepanu pööraksimegi. Eriti populaarsed on pagaritooted eakamate naiste ja meeste seas.

Peagi avaldatav Tervise Arengu Instituudi tehtud «Rahvastiku toitumise uuring» toob välja, et kõige enam pagaritooteid tarbivad eakamad mehed ja naised vanuses 65-75 eluaastat.

Selle aasta 28. septembrist kehtib Eesti toiduainetööstuses täistera mõiste kasutamise hea tava, mis määratleb täistera standardi ja sõnastab, millist toodet võib nimetada täisteratooteks. Pagaritoodete puhul peab teraviljast koostisosade sisaldus olema vähemalt 50 protsenti.

Eesti suurimad pagaritööstused on viimastel aastatel suurendanud oma toodetes täisterajahu sisaldust. Näiteks on Leiburi, Fazeri ja Eesti Pagari tooteportfellides kokku 21 uuele täistera standardile vastavat pagaritoodet ehk selliseid tooteid, mis sisaldavad üle 50 protsendi teraviljast koostisosi.

Täisterast leiva-saia tarbimine näitab tõusvat joont, ent leiva söömine on saiast populaarsem. Eesti rahvastiku toitumise uuringu esialgsetest tulemustest selgub, et kui mehed söövad keskmiselt päevas umbes 50 grammi leiba, siis naised alla 40 grammi.

Kõige eeskujulikumad leivasööjad on sarnaselt pagaritoodete üldise tarbimisega samuti eakamad inimesed vanuses 65-75 eluaastat. Nemad tarbivad päevas keskmiselt üle 60 grammi leiba. Saia, leiba ja pagari-kondiitritooteid kokku tarbitakse kogu rahvastiku hulgas keskmiselt 80 grammi päevas.

Kas teadsid?

  • Kui võtta ühe leivaviilu paksuseks kaheksa millimeetrit, siis selgub, et Leibur on müünud täisteratooteid 2015. aastal 120 miljonit viilu - see on kokku umbes  9600 kilomeetrit, mis on Eestist Portugali ja tagasi;
  • Eesti Pagar on tänavu juba müünud 2,82 miljonit viilu, mis on 225 kilomeetrit ehk Tallinnast Otepääni.
  • Fazer on müünud viis miljonit viilu ehk 400 kilomeetrit ja sellega saaks Tallinnast Stockholmi.
Tagasi üles