Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Želatiinist kunstnaha leiutanud Eesti idufirma võitis Euroopa suurima võistluse

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Aivar Pau
Copy
Gleather
Gleather Foto: Startup Estonia

Eesti idufirma Gleather võitis esikoha Tallinnas nädala lõpus peetud Euroopa suurima rohetehnoloogia võistluse ClimateLaunchpad finaalis.

Gleather plaanib asuda tootma nahalaadset materjali lihatööstuse väärtusetutest jääkidest valmistatavast želatiinist. Seega kunstnaha algmaterjaliks on jätkuvalt loomad, aga mitte ainult nahk vaid selle kõrval ka kondid ja kõõlused.

«Tegeleme teemaga, mis kõnetab kõiki, seega võrreldes mõne abstraktsema lahendusega on meie ideed väga lihtne mõista,» ütles idufirma asutaja Mari-Ann Meigo. Tema sõnul tundub želatiinist toodetud materjal nahana, kuid on palju odavam.

Ettevõtte esimeseks sihtturuks on Skandinaavia ökomoe brändid ning huvi eestlaste leiutatud materjali vastu on viimastel täiesti olemas. Selle nahalaadse toote kasutamine aitab arvutuste kohaselt neil materjalilt ja selle töötlemiselt kokku hoida kuni 50 protsenti.

Võistlus tõi Tallinnasse kokku 30 riigi 87 parimat iduettevõtet, Eestit esindasid lisaks Gleatherile veel iduettevõtted WildAr ja BugBox. Kusjuures võistluse Eesti programmi finaalis saavutas esikoha BugBox, mis plaanib asuda tootma söögikõlbulikku valku kilkidest ja rohitirtsudest.

Eilses finaalis saavutas teise koha idufirma Sponge Türgist, mis loodab oma spetsiaalse vetthülgava materjalitehnoloogia abil puhastada maailma ookeanid õlijääkidest.

Kolmas koht läks sel korral Suurbritannia idufirmale Chrysalis, mis tegeleb keskkonnasäästliku biokütuse tootmisprotsessi arendamisega.

Norrat esindas võistlusel näiteks nelja rattaga ilmastikukindla jalgratta leiutad Podbike.

Tagasi üles