Päevatoimetaja:
Sander Silm

Euroliidu ähvardus mõjus: Rail Balticu hankeleping sai ka Leedu Raudtee allkirja (2)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Siiri Liiva
Copy
Leedu Raudtee taristu
Leedu Raudtee taristu Foto: Aneta Primost/15min.lt

Rail Balticu ehitust koordineeriv ühisfirma RB Rail andis teada, et nüüd on seni peamiseks takistajaks olnud Leedu Raudtee ka andnud allkirja kolme Balti riiki läbiva raudtee hankelepingule.

Jättes kõrvale venitustaktika, on lõpuks ka Leedu Raudtee andnud oma allkirja Rail Balticu hankelepingule, mis on juba mõnda aega seda allkirja oodanud.

Rail Balticu ühisfirma kinnitusel on nüüd palju kära tekitanud hankeleping allkirjastatud üheksa osapoole poolt: ühisfirma RB Rail AS ise, Eesti majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi, Läti transpordiministeeriumi, Leedu transpordi- ja kommunikatsiooniministeeriumi, Rail Baltic Estonia OÜ, Eesti Tehnilise Järelevalve ameti, lätlaste Eiropas Dzelzceļa līnijas SIA ning leedukate Rail Baltica Statyba UAB ja Leedu Raudtee (Lietuvos Geležinkeliai) poolt.

Kõigi üheksa osapoole poolt allkirjastatud hankeleping. Foto:
Kõigi üheksa osapoole poolt allkirjastatud hankeleping. Foto: Foto: RB Rail AS

Ettevõtte teatel asub nüüd ühisfirma juhtkond tegema tööd nende mehhanismide välja töötamise kallal, mis kindlustaks hankelepingus kokkulepitud tingimuste rakendamise kogu Rail Balticu protsessi kestel, kuna see on võtmetähtsusega projekti lühiajaliste eesmärkidest kinni pidamise tagamiseks.

«Kõigi osapoolte ühishuvi on raudteeprojektiga kokku lepitud kujul ja -tempos edasi minna ning täna lisandunud Leedu Raudtee allkiri on sellele kinnituseks,» kommenteeris pikalt oodatud allkirja andmist majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi Rail Balticu projekti koordinaator Kristjan Kaunissaare.

Tema sõnul näitab see samm, et administratiivsel tasemel on nüüd kõik paigas ja kellelgi pole põhjust kahelda Rail Balticu rajamises kolme Balti riigi jaoks esmakordselt sellises mastaabis teostatava koostööprojektina. 

Samas asub kolme riigi ühisfirma esmaspäeval lahendama ka olukorda, mille on tekitanud Euroopa Komisjoni transpordi ja mobiilsuse peadirektoraadi saadetud teatis, mille kohaselt on antud Innovatsiooni- ja Rakendusametile juhised Leedu tegevuste ning sealhulgas ka Leedule eraldatud rahaliste vahendite kas peatamiseks, ülevaatamiseks või vähendamiseks.

Loe lisaks:

Tagasi üles